Ik heb een piep in mn oor, wat nu?

Sinds gister middag had ik een dof gevoel in mn oor. Gisteravond is dit omgegaan in een hoog piep geluid.
Toen ik vanmorgen opstond was het er nog steeds. Dit is best vervelend. Kan ik hier iets aan doen, en hoe lang kan zoiets aanhouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ijzertekort ofzo?
Ik hoor ook vaak piepjes,
Of het kan door teveel lawaai komen..
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eet wat chips of zoute drop want je kunt een lage bloeddruk hebben. meet even je bloeddruk op want als het zo aanblijf kan je flauwvallen is bij mij ook eens gebeurt

Het beste antwoord

lastig is dat! ik ken het :O/

toevallig niet gezwommen of naar een concert geweest? :)dan is dit de oorzaak en zal het in de meeste gevallen vanzelf over gaan (trommelvlies overbelast of water in het oor)

meestal zijn de holtes in je hoofd de schuldige. deze staan met elkaar in verbinding maar kan er door extra slijm
een van de verbindingen dicht zitten of bijna dichtzitten. hierdoor kan een druk onstaan die niet weg kan via de andere holtes. dit kan een piepje, zoem of brom veroorzaken.

probeer eens wat neusspray (zoutoplossing) ze hebben het bij elke drogist en waarschijnlijk ook wel in de supermarkt. dit maakt de boel open en lost overtollig slijm op zodat de holtes weer onderling met elkaar verbonden zijn en de piep 'm hopelijk gepiept is.
blijft het een dag of 5 na gebruik van de neusspray nog piepen dan moet je even de huisarts laten kijken.

hopelijk ben je snel weer 'piep-vrij'!
succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf denk ik idd dat het aan lawaai zal liggen.
Ben weer voor de carnaval met mn oude drumband aan het repeteren, maar dat was zaterdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha, dan is het beter om even een paar oordopjes in te doen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk het ook ja. Toen ik vanmorgen opstond was het weg!!! Yeah, gelukkig maar. Thanx voor je reactie.

Andere antwoorden (3)

Wat vervelend voor je! Kan me voorstellen dat je je zorgen maajt. Mijn collega had recent ook een piep in z'n oor. Dit hield 3 à 4 dagen aan (het veranderde wel). Hij had wel een afspraak gemaakt met de huisarts.

Een aantal redenen van de piep kunnen zijn: verkoudheid, propje in je oor, virus in je oor, ontsteking aan je kies (hoewel moet er ook pijn zijn), luisteren naar te harde muziek (kan permanente schade geven).

Strekte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf denk ik idd dat het aan lawaai zal liggen.
Ben weer voor de carnaval met mn oude drumband aan het repeteren, maar dat was zaterdag.
Een piep in je oor kan heel veel redenen hebben. Deze zijn hierboven bijna allenmaal genoemd. Een piep in je oren kan vaak betekenen dat je die specifieke nooit meer hoort. Meestal is dit vrij snel over, maar het kan ook langer zijn afhankelijk van wat er aan de hand is.

Mijn zusje klaagde 4/5 jaar geleden ook ineens over een piep in haar oor, dit is nooit meer weg gegaan en ze heeft er nu nog last van.

Als het blijft ga dan even langs je huisarts, die weet vaak meer dan mensen op een forum:p suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je doet niets, of je gaat naar de dokter. Zelf doe ik eerst 3 dagen niets en ga daarna eventueel naar de dokter.