Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vaak last van keelpijn,waar ligt het aan?

Ik heb vaak last van keelpijn en verkoudheid, niet alleen in de winter maar ook in de zomer. Ik heb dit al vanaf kleins af aan dat ik snel verkouden ben. Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt? En is er iets aan te doen? Ik dacht zelf dat het misschien aan mijn amandelen lag, maar ik ben geen arts. Dus alle suggesties zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Katie (14 jaar)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
927

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Vraag je huisarts. Iedereen heeft een zwakke plek. Bij jou zal dat je keel zijn.
Stel dat je je gebit niet goed bijhoudt, dan kan het daarvan komen.
Je kan ook gewoon te weinig weerstand opbouwen en dan komt het op je zwakke plek tot uiting.

Voordat ik een hond had, had ik iedere winter angina. Nu ik met weer en wind de straat op ga, heb ik er nooit geen last meer van. Opgebouwde weerstand. Dit als voorbeeld.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij bleek het hooikoorts te zijn. Laat je eens testen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtverontreiniging kan ook een oorzaak zijn van keelpijn.
Maar zulke vragen moet je echt aan je huisarts stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja had ik ook... Bij waren het chronische ontstoken amandelen...
Aan de buiten kant was niets te zien... Maar nu ze verwijderd zijn stukken verbeterd!!!! Veel minder verkouden en minder keel pijn..
Mijn kno arts, was geschrokken hoe erg deze verrot waren... En het was dan ook logisch dat ik altijd verkouden was...
Ik zou iedereen aanraden die altijd verkouden is, de amandelen te laten verwijderen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding