vreselijke pijn in me handen. vooral bij me polsen een soort kramp, wat moet ik doen

Ik typ veel

Toegevoegd na 43 seconden:
Het is al maanden maar het lijkt steeds erger te worden, schrijven lukt bijna niet meer door de pyn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een typisch geval van een muisarm! Ik zou er maar even mee naar de fysio gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat je veel typt, is dat omdat je het idee hebt dat dit iets met je klachten te maken heeft?

Het zouden inderdaad een overbelastingsklachten kunnen zijn, wat RSI-achtig. Maar er zijn natuurlijk ook andere oorzaken mogelijk. Overbelasting kan echt fel pijn doen, als je pezen geïrriteerd/ontstoken raken bijvoorbeeld. Het beste kun je zelf alvast je polsen proberen zoveel mogelijk rust te geven, en een afspraak maken bij je huisarts. In elk geval die bewegingen mijden die veel pijn doen, soms zijn dat vooral de repetitieve bewegingen, en gaan de bewegingen die je vooral maakt met de grotere spieren wel goed.

Maar ga naar je huisarts, of maak een afspraak bij een goede (hand)fysiotherapeut. Als je hier al zolang last van hebt, en je klachten zo heftig zijn dat je bijna niet kunt schrijven, wordt het echt zaak om hier iets mee te gaan doen, en je klachten niet langer te negeren. Hoe langer je doorgaat terwijl je pijn hebt, hoe langer het herstel kan duren als je inderdaad klachten hebt door een ontsteking en/of als gevolg van microtraumata (kleine beschadigingen in de weefsels) als gevolg van overbelasting door repetitieve bewegingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Toen ik het las kon ik niet geloven dat een "handfysiotherapeut" echt bestaat. Maar jawel, ze bestáán! Weer wat geleerd...
De klachten die je beschrijft doen mij heel erg denken aan een Carpaal Tunnelsyndroom.
Zowel mijn vader als mijn tante hebben het gehad.

Zij zijn er beiden vanaf gekomen door een kleine ingreep (plaatselijke verdoving, binnen 5 minuten klaar).

Hoe dan ook: het lijkt me raadzaam hier toch eens mee naar de huisarts te gaan.

Hier meer informatie over het Carpaal Tunnelsyndroom:
http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/patienteninformatie/zenuwletsels/carpaal-tunnel-syndroom