Helpt mosterd echt tegen spoelwormen ? En binnen hoelang zijn ze dan weg ?

Als je elke dag minimaal 2 theelepels mosterd gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel aarsmaden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Nee. Het enige dat helpt tegen aarsmade is knoflook, dat zit ook in de medicatie tegen aarsmade die je bij de apotheek haalt. Echter moet je van knoflook wel heel veel eten wil je beschermd zijn tegen aarsmade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat werkt niet hoor. Het enige wat echt helpt zijn pillen van de huisarts. Deze werken al binnen een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen aarsmaden / zandbakworpmjes kun je het beste een eenvoudige wormenkuur nemen. Je kunt daar voor naar de huisarts, maar dat hoeft niet ' de hele kuur (ook zonder recept verkrijgbaar voor minder dan twee euro) bestaat maar uit twee pilletjes. Een potje goede mosterd is duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de drogist zijn tabletjes en een drankje verkrijgbaar. Hier zit de werkzame stof mebendazol in. Dit is een wormenkuur en zal je beter van de aarsmaden afhelpen. Of het met mosterd kan is me niet bekend maar die tabletjes kosten niet veel. Je neemt er vandaag een en over 2 weken een en dan ben je er vanaf. Je hoeft je er ook niet voor te schamen want bij de drogist verkopen we ze dagelijks. Het is juist beter om er iets aan te doen voordat je iemand anders ermee besmet.