Help, spierverkramping in rug wat is dit?

Ik ben eergister opgestaan met een hevige rugpijn beginnend vanuit het midden van mijn rug. Nu is het zo erg dat mijn spieren eromheen steeds verkrampen. Het voelt als een harde buik (even voor de vrouwen onder ons) Adem halen en bewegen doet zeer en mijn spieren schieten gelijk in een kramp bij elke beweging. Ik heb al ibuprofen 400 op maar dit helpt niet. Heeft iemand tips??? wordt gek van de pijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.8K

Antwoorden (4)

Dokter bellen! Als ibuprofen nu niet enig verlichting brengt zou ik niet wachten en bellen!

Sterkte en laat even weten hoe het afloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de dokterspost, die kunnen doorvragen, advies geven en je eventueel langs laten komen, daar zijn ze voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een tip: ga niet alleen in bad, heb ik ooit eens gedaan, kon ik er (bijna) niet meer uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is niet fraai, ik denk dat jij je spieren
overbelast heb.wat je daar aan zou kunnen
doen als je een bad heb lekker in het warme
water, waar ik zelf ook veel baat bij heb?
is insmeren met zo.n spiergelei, en dan een
lekkere warme kruik er tegenaan.
Dan nog een pilletje erbij dan moet het over
een paar dagen wel weer lukken.
Ben je er dan nog niet vanaf hup even naar de
de dokter.
Beterschap.
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Als je overal pijn in je spieren heb
is het nooit ernstig.
Meestal een kou of overbelasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft niet 'overal' pijn in de spieren, burgos.
Ze heeft hevige rugpijn! En dat kan wel ernstig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@grijze: Niet iedereen reageert hetzelfde op pijnstillers. Ibuprofen doet bij mij ook weinig. Toen ik een keer in het ziekenhuis lag, reageerde ik zelfs nauwelijks op morfine (was na een operatie). Toen had ik meer baat bij een andere "simpele" pijnstiller. In geval van rugpijn (ik heb wel eens spit) helpt mij altijd het beste om regelmatig paracetamol te nemen (maximale dosering). Dus op vaste tijden om een zgn. bloedspiegel op te bouwen. Uiteraard wel af gaan bouwen op het moment dat het beter gaat.
Dit doet me denken aan Lumbago (spit).

Dit zijn de meest voorkomende Lumbago symptomen:
- Pijn in de onderrug die soms uitstraalt naar het zitvlak, de rest van de rug of de lende.
- De pijn is meestal heviger wanneer men beweegt.
- Beperkte beweegbaarheid van de rug, vooral bij het voor- of achterover leunen.
- Sterke contracties van de spieren rond de ruggengraat, met een stijve rug tot gevolg.

Neem voorlopig pijnstillers en blijf bewegen in de mate van het mogelijke, binnen je pijngrenzen.
Warmte helpt. Een kersenpitkussen of een warm bad, als je dat aankunt.
Vermijd vooroverbuigen, bukken, opheffen en zitten op lage stoeltjes.

Het beste ga je naar een arts. Hij/zij kan een juiste diagnose stellen en de juiste pijnstillers voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou ik ook denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je jopie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt er inderdaad op. Alleen de pijnlijke ademhaling herken ik niet (heb het zelf meerdere malen gehad), maar niet iedereen zal exact dezelfde symptomen hebben. Maar het is inderdaad wel iets waarmee je ineens opstaat, terwijl je de vorige dag nog nergens last van had. Als je dit voor het eerst hebt, is het inderdaad verstandig om naar de huisarts te gaan om zekerheid te krijgen. En fysio kan dan eventueel helpen met de juiste oefeningen om het herstel iets te bespoedigen. Maar meestal is het zo dat het vanzelf overgaat, met wat aangepast bewegen. (vooral niet stil blijven zitten, alhoewel dat sowieso al lastig zal zijn als je zo'n pijn hebt).