Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb bij tijden erg veel last van branderige ogen zijn dan ook best wel droog me ogen waar komt dat door en wat kan ik er tegen doen alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
850

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je "droge ogen" hebt.
Droge ogen kunnen vele oorzaken hebben. Er is onderzoek door de oogarts nodig om vast te stellen om welke oorzaak het gaat.
Ondertussen kan je kunstmatige oogtranen of gel gebruiken. Dat kan nooit kwaad. Je kan ze zonder voorschrift kopen in de apotheek. (ik gebruik ze al jaren, met goed resultaat)
Je moet wel vragen of er geen bewaarmiddelen in zitten, want daar zijn sommige mensen allergisch voor (ik dus)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mogelijk heb je hooikoorst?
Zeker nu hebben heel veel mensen daar last van.

Je kun je dokter raadplegen, die heeft speciale medicijnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te lang naar je beeldscherm kijken kun je branderige ogen krijgen, dan moet je dus wat vaker een pauze inlassen. Wat vaker knipperen kan ook helpen. Als de luchtvochtigheid in je omgeving te laag is kun je ook branderige ogen krijgen. Misschien is er airconditioning in je omgeving?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door langdurig computergebruik, tv kijken, slechte verlichting, airconditioning, verwarming of het dragen van contactlenzen bijvoorbeeld.
Je zou kunnen overwegen om oogdruppels van A. Vogel te gebruiken. Oogdruppels geven snelle en langdurige bevochtiging en verfrissing van je ogen dankzij een uniek, plantaardig ingrediënt. Met één druppel frist je ogen op en helpt het jezelf bij het behoud van voldoende traanvocht in je ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euphrasia officinalis, ook wel ogentroost genoemd, is een plantaardig middel dat mij helpt om de door jou beschreven verschijnselen tegen te gaan. Ik gebruik gedurende ongeveer 1 week 2 x 10 druppels per dag die ik toevoeg aan een klein beetje water. Toevoegen aan vruchtensap kan ook. Poosje in de mond rondspoelen en doorslikken. Helpt mij goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat door uw huisarts onderzoeken of u misschien last heeft van verstopte traanbuizen.
(daar zijn speciale oogdruppels voor)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding