Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik heel erg verkouden ben, is het dan goed om naar de sauna te gaan?

Ik heb een keer jaren geleden meegemaakt dat ik dan juist heel erg ziek werd en neus/voorhoofdholte pijn kreeg en ben ik nu ook bang voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee. Als je regelmatig naar de sauna gaat dan verhoog je je weerstand en wordt je minder snel verkouden. Als je al verkouden bent moet je lichaam heel hard werken om de virus eruit te krijgen en dan is het niet zinvol om je lichaam extra te belasten. Rust, veel water/thee etc drinken en lekker warm aankleden is veel beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de vorige keer ook ziek was geworden als je niet naar de sauna was gegaan.
Maar voor veel mensen die verkouden zijn helpt het wel om naar de sauna te gaan zodat je lichaam goed zweet en dat alles goed los komt.
Het is natuurlijk geen geneesmiddel maar kan wel helpen.
Andere vinden het misschien te benauwd in de sauna als ze verkouden zijn omdat de lucht daar toch anders is en ze niet goed kunnen ademen.
Dus het verschilt per mens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat zou ik niet doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding