tinteling in je linkerarm wat kan dit zijn?

Ik heb echt vaak een tintelend gevoel in mijn linkerarm. alsof mijn arm slaapt. En ik hoorde van iemand dat bij oudere mensen dit kan wijzen op hart problemen. En ik ben pas 16.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.3K

Antwoorden (7)

Dat kan van alles zijn, vaak hoeft dat niet te duiden op iets ernstigs, het zou kunnen gaan om een zenuw dat knel zit. Zoek eens naar ''carpaal tunnel syndroom'' en ga voor jezelf na of je misschien dat zou kunnen hebben. Mocht je er meer dan 2 weken last van blijven houden dan zou ik toch maar even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een symptoom zijn van een te hoog suikergehalte in je bloed.
Het beste is om even de huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt wel heel erg op vast zittende
nekspieren, het is het proberen waart
om je nek goed warm te houden.
Zelf doe ik dat met een pitten zak.
(verkrijgbaar in gezondsheids winkels)
doe hem 3 min. in de magnetron en
elke avond lekker in je nek.
Proberen!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klinkt geweldig lekker. Ik herinner me nog dat ik van mijn toenmalige vriend zon kussen op mijn buik kreeg als ik ongesteld was... Ik denk dat ik toch ook maar zon ding ga halen...+
Ik denkt dat je aem slaapt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hoeft niet te zorgen want de gassen worden gegenereerd na de vertering van voedsel zodat deze gassen op de hartspier drukken waardoor de snelle polsslag van het hart de tintelend gevoel veroorzaken. Verder jij moet bewegen na het eten en dat jouw probleem verbeteerd zou kunnen zijn

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zou kunnen verkomen als jij na het eten bewegen of lopen half uurtje drie keer per dag daarom geen zorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij _mannen_ met hartproblemen kan een pijnlijke en tintelende arm deel uitmaken van een heel complex klachten dat bij elkaar een vrij duidelijk beeld oplevert.
Bij vrouwen zie je vaak heel andere symptomen, en juist die klachten aan de arm niet zo. Als je hartproblemen zou hebben, zou je waarschijnlijk ook andere klachten hebben.
Leun je vaak op je linkerarm? Of gebruik je je mobiel vooral met links? Zit je scheef in/op je stoel? Want dat zijn allemaal veel voor de hand liggender verklaringen: een slapende arm, zoals ook je voet weleens slaapt, doordat de doorbloeding even wat belemmerd wordt door een slechte houding.
Als het snel over is als je even met je arm schudt, zou ik me geen zorgen maken, en intussen eens op je houding letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Hippo zegt (die ga ik dan straks ook plussen).

Maar ook: als je van houding verandert, gaat het dan over? Sommige mensen - vooral vrouwen - hebben sneller last van tintelingen in een lichaamsdeel wanneer er druk staat op bepaalde structuren. Ik heb het als ik een tijdje stilzit bijna standaard in beide armen, en heb het rechts heel snel in m'n onderarm als ik met m'n elleboog ergens op leun. Verander eens van houding met je nek, met je arm, en je rug. Gaat het tintelende gevoel dan weg? Dan heeft het waarschijnlijk te maken met een lichte druk op een zenuw en/of bloedvat in een bepaalde houding.

Als het echt op geen enkele manier te relateren is aan je houding, kun je het beste even naar je huisarts gaan. Niet omdat je je dan zorgen moet maken om je hart (uitstraling van pijn in de linkerarm bij hartklachten komt voor, maar tintelingen zonder enige andere klachten, bij een jonge vrouw, is echt geen aanleiding om aan hartklachten te denken) maar omdat er dan misschien toch iets klem zit in je nek of schouder, en omdat er nog andere mogelijke oorzaken zijn voor tintelingen, zoals een vitaminegebrek (al zou dat geen tintelingen in slechts één lichaamsdeel moeten geven, maar je weet maar nooit).