Ik vraag me af waarom patiënten met een hernia vooral klachten hebben ´s nachts en wanneer ze lang in dezelfde houding hebben gezeten. ?

Kan iemand mij dit anatomisch-fysiologisch verklaren?
En is het normaal wanneer je na een operatie nog steeds dezelfde klachten hebt (en misg wel erger) en wat voor oefeningen mag je doen of moet je dan naar de huisarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Allereerst naar de huis arts, die zal je door verwijzen
naar de fysio,
De pijn wordt erger als je lang in de zelfde houding
zit of ligt, dat is normaal..
Maar wat niet normaal is dat je na een operatie
nog steeds last heb(of nog meer).
dat hoort niet hoor
Misschien zal het verbeteren als je oefeningen
van fysio krijgt, maar heb je die dan niet gehad?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in 2003 een operatie gehad en toen al oefeningen gehad bij de fysio. Maar nu niet meer.
Er is mij al een aantal keren gezegd dat lang in dezelfde houding klachten verergeren maar nog nooit duidelijk uitgelegd waarom? Heeft dit te maken dat de uitstulping pas na een tijdje als je in dezelfde houding zit/ligt irritaties veroorzaken?
En ik wordt ook vaak 's nachts wakker van de pijn.. Kan iemand dit verklaren waarom in de lig de meeste pijn is?
Als je geopereerd bent zou je na al die tijd geen last meer moeten hebben. Dus ga naar je huisarts misschien is er nog iets mis. Je wordt juist geopereerd om geen last meer te hebben wel moet je je aan de regels houden na de operatie maar dat is je wel uitgelegd.