Wat moet ik nu deon?

ik heb sins 2 maanden heel veel dorst en die dingen ik heb dan ook al laten bloed prikken om dat ik alle effecten van diabetes heb maar uit de uit slag komt van niet! wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe veel drink je op een dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel water 5 liter ofzo als het niet meer is
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is inderdaad heel erg veel, zijn er al andere onderzoeken gedaan? Want dat is niet echt gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee alleen bloed prikken maar ik heb ook dat van dat heel snel moe ben ik veel moet plassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veem dorst en die dingen???
Wat zijn die dingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 liter water is wel veel. Weet de huisarts dit ook? Wie veel drinkt moet ook veel plassen. Misschien moet je je drinkgedrag eens aanpassen en minder gaan drinken. Dat snel moe kan ook komen doordat je lichaam alle energie nodig heeft om je waterhuishouding op peil te houden en dus alle overtollige water weg moet zien te krijgen.
Anders second opnion. Dus een andere huisarts hetzelfde onderzoek laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouw als ik minder drink wordt ik duizelig ik zie ook veel wazig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
last van ogen, wazig zien, dubbel zien
slecht genezende wondjes
kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
Ritsuka
12 jaar geleden
Vraag dan om meer onderzoeken, wie weet heb je wel iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat wel ff weten hoe het nu afgelopen is. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik maar ik kan morgen pas afspraak maken dus daarom

Het beste antwoord

Allereerst opletten of je wel 2 liter drinkt per dag. Normaal is 1,5 tot 2 liter vochtinname per dag.
Zoutarm eten en de frisdranken laten staan.

En dan, als je dat zo doet, en je hebt nog overmatig dorst, alsnog terug naar de dokter, en de symptomen met hem doornemen. Misschien is er een andere oorzaak. Bv een tekort aan bepaalde mineralen of een te snel werkende nier. De dokter moet je daarvoor zijn werk laten doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Minder zout eten. Groene thee drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik allemaal al gedaan de dokter snapt het ook niet
Je zou een tweede mening kunnen vragen bij een andere arts. of je arts vragen door te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je zeggen wat je bedoelt met die andere 'effecten' van diabetes die je ook hebt?

Wat ik bij dit verhaal denk, is dat je mogelijk een verkeerde ademtechniek hebt waardoor je keel vaak droog voelt. Dat is een echte dorst, maar wel een behoefte aan vocht.

Kijk, als de dokter zegt dat het geen diabetes is, is dat zo. Die bloedtest is eenvoudig genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt Miss wel alleen iemand die ik ken was het ook zo en die had het dus wel dus ik hoop het niet maar ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel plassen snel moe
Ook al heb je geen suiker...gelukkig maar en dat was ook het eerste waaraan ik dacht bij die symptomen....toch mijn advies om vooral minder suiker te gaan gebruiken, vooral frisdranken ed laten staan en snoep niet veel suikerhoudend snoep...liever een stukje worst of kaas.

Ga ook niet light dranken drinken, die zijn niet gezonder.

De suiker die daarin zit maakt je dorstig...ook al heb je geen suiker.

Wel goed om te drinken: Vruchtensappen (ook als er geen suiker aan toegevoegd is zijn ze niet suikervrij, maar er zit wel minder suiker in dan in die frisdranken), thee en water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik allemaal al