Heb sinds een paar dagen heel erg last van kleine rode bultjes op mijn benen die heel erg jeuken en branderig aanvoelen. Wat kan dit zijn?

Het begon op donderdag middag op een klein stukje van mijn been, en sindsdien is het oppervlak steeds groter geworden en zit het zelfs een beetje op mijn armen.

Toegevoegd na 6 uur:
Er zitten inmiddels wat grotere bultjes bij, niet per se ronde bultjes.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben inmiddels bij de dokter geweest en het blijken inderdaad galbultjes te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

dat zouden nog best wel eens galbulten kunnen zijn
daar heb ik ook al een hele tijd last van.
galbulten kun je krijgen als een soort van allergische reactie op iets. Zelf heb ik het als mijn huid te koud wordt, dan zit ik onder de jeukende/prikkende bulten en het is om gek van te worden.
wat je kunt doen is anti-allergie pilletjes proberen (ook wel bekend als anti-hooikoorts pilletjes) deze kun je gewoon bij de drogist kopen. een aantal merken zijn: allerfre, loratadine en claritine (die heb ik over de jaren gebruikt)
verder... absoluut niet te veel krabben, hoe moeilijk dat soms ook is! mentho 10 of andere anti-jeuk producten kunnen helpen. Als het langer dan een week aanhoud aan 1 stuk door zou ik je absoluut aanraden naar de huisarts te gaan.

verschillende soorten anti-allergie pilletjes: http://www.drogisterij.net/0/PPAD

anti-jeuk product: http://www.mentho10.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je andere zeep gebruikt (of wasmiddel) dan voor die tijd, dan kan het daaraan liggen. Dat ben je daar gevoelig voor, maar het kan ook wel door de droogte in huis komen, nu de verwarming meer aanstaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit de eerste keer is dat je hier last van heb,
zou dit een allergische reactie kunnen zijn.
Heb je misschien iets bijzonders gegeten?
Je kan dat soms ineens krijgen je hoeft er
niet altijd last van hebben gehad.
Hou het even in de gaten wat je eet.
12 jaar geleden
Het is niet meteen een voor de handliggend idee,maar mijn nichtje had dat vorig jaar opeens,en nu gisteren alweer,na een sinterklaasviering.
Mijn schoonzus is vanmorgen met haar bij dokter geweest,kreeg daar zonder geheid te horen dat het ook aan de kruidnoten of speculaas kon liggen,er zijn mensen die daar een allergie voor hebben.
Ik vond het beetje lachwekkend ,maar zielig voor mijn nichtje.
Zij heeft tabletjes gekregen,en calamine lotion voor op de uitslag te smeren.