Horen mensen die doof zijn echt HELEMAAL niks?

Hallo allemaal,

Horen mensen die helemaal doof zijn ook echt helemaal geen geluiden van buitenaf?

En zo niet, horen ze dan wel geluiden in hun hoofd?

En slapen mensen die doof zijn beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een kennis van mij is doof en blind geworden door een ongeluk.

Zij hoort hoort geen geluiden meer van buitenaf maar beschrijft dat ze de hele dag tikkende en krakende geluiden in haar hoofd hoort. Op de een of andere manier zal er dus toch nog geluid doorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Een echte dove hoort niets. Hij kan wel sommige lage geluiden voelen. Een vertrekkende bus bv.
Een slechthorende hoort nog wel iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan hoeveel procent doof iemand is. Als iemand 100% doof is aan beide oren hoort hij/zij niets. Een kennis van mij is bijna 80% doof aan een van haar oren en ze hoort wel een paar dingen maar echt bijna niets. Ze hoort zichzelf zelfs niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein deel van de doven hoort helemaal niets. De overige doven hebben nog 'gehoorresten'. Zij horen bijvoorbeeld wel heel harde, hoge of lage geluiden. Maar iemand die praat kunnen zij niet verstaan, ook niet met een hoortoestel. Zij moeten dus op een andere manier communiceren.