Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe lang werkt narcose door in het lichaam?

Ik ben eergisteren geopereerd en gisteren ontslagen uit het ziekenhuis. Nu heb ik het gevoel dat ik nu pas goed merk hoeveel de zkh. opname met mij gedaan heeft en hoe uitgeput ik eigenlijk ben. Hoe lang duurt het voor narcose volledig uitgewerkt is en is het normaal dat ik om de haverklap duizelig ben, een beetje vergeetachtig/afwezig en ontzettend moe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier kun wij als buitenstaanders eigenlijk niet zoveel over zeggen. Ik heb verschillende narcose gehad,ook in verschillende lengte in tijd. De ene keer had ik er maanden last van,de andere keer paar dagen. Het had er niks mee te maken hoe lang ik onder narcose was geweest. Ik denk dat het afhankelijk is hoe je de narcose ondergaat,was je van te voren al ziek,veel pijn,erg gespannen,of maakte er geen probleem van, als er lang van te voren psychisch er ook mee bezig was, heb je misschien erg gespannen geleefd en slecht geslapen,dan kan ook de narcose negatiever werken. Geef er aan toe,rust goed uit,extra vitamientjes,ik wens je een heel goed herstel toe.

ja, dat is notmaal, dat heb ik zelf ook ervaren. het is natuurlijk niet niks, een operatie en narcose. je gaat je langzamerhand wel weer fitter voelen, maar dat vraagt tijd. ik heb me toendertijd toch wel een week of twee moe en afwezig gevoeld. eigenlijk hoor je nu niet achter de pc, maar zou je lekker in bed je roes uit moeten slapen. sterkte en beterschap!

Ik had er na 5 weken nogsteeds last van. Moeite met concentreren dingen vergeten en zo en dat werd gedurende de tijd minder. Ik hoorde van een arts dat piloten gedurende 6 maanden niet mogen vliegen na een narcose. En dat zegt al heel wat. Maar nu 5 maanden later heb ik er geen last meer van, denk ik... ;-)