Hoe lang werkt narcose door in het lichaam?

Ik ben eergisteren geopereerd en gisteren ontslagen uit het ziekenhuis. Nu heb ik het gevoel dat ik nu pas goed merk hoeveel de zkh. opname met mij gedaan heeft en hoe uitgeput ik eigenlijk ben. Hoe lang duurt het voor narcose volledig uitgewerkt is en is het normaal dat ik om de haverklap duizelig ben, een beetje vergeetachtig/afwezig en ontzettend moe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat de anderen al schrijven; ja dat is "normaal" , althans sommigen hebben er meer last van dan anderen.
Is de operatie verder goed verlopen?
Heel veel beterschap verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De operatie is goed verlopen en was binnen een uur klaar! Ik heb nog wel veel pijn en mag de komende 3 weken niet tillen, lichamelijke activiteiten doen die druk op de wond geven, fietsen en sporten. Maar dat vind ik niet zo erg, als ik maar weer beter ga worden :-) Dank je!

Het beste antwoord

Hier kun wij als buitenstaanders eigenlijk niet zoveel over zeggen.
Ik heb verschillende narcose gehad,ook in verschillende lengte in tijd.
De ene keer had ik er maanden last van,de andere keer paar dagen.
Het had er niks mee te maken hoe lang ik onder narcose was geweest.
Ik denk dat het afhankelijk is hoe je de narcose ondergaat,was je van te voren al ziek,veel pijn,erg gespannen,of maakte er geen probleem van, als er lang van te voren psychisch er ook mee bezig was, heb je misschien erg gespannen geleefd en slecht geslapen,dan kan ook de narcose negatiever werken.
Geef er aan toe,rust goed uit,extra vitamientjes,ik wens je een heel goed herstel toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, dat is notmaal, dat heb ik zelf ook ervaren.
het is natuurlijk niet niks, een operatie en narcose.
je gaat je langzamerhand wel weer fitter voelen, maar dat vraagt tijd.
ik heb me toendertijd toch wel een week of twee moe en afwezig gevoeld.
eigenlijk hoor je nu niet achter de pc, maar zou je lekker in bed je roes uit moeten slapen.
sterkte en beterschap!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lig lekker op de bank in pyjama en met de laptop op schoot, dus ik zit niet echt. Slapen lukt niet echt, ik heb een beetje last van onrust in mijn lijf, restless legs, etc. Zal wel van de spierverslappers komen (of omdat ik er doorgaans niet goed tegen kan om stil te zitten). Had jij ook verhoging na de operatie? Dat schijnt ook normaal te zijn he? Dank je wel!
Rieneke1
12 jaar geleden
nu je het zegt ja, dat had ik ook.
wel super moe, maar slapen ho maar.
ik had gelukkig geen verhoging, wist niet dat dat als normaal wordt beschouwd.
Ik had er na 5 weken nogsteeds last van. Moeite met concentreren dingen vergeten en zo en dat werd gedurende de tijd minder.
Ik hoorde van een arts dat piloten gedurende 6 maanden niet mogen vliegen na een narcose. En dat zegt al heel wat.
Maar nu 5 maanden later heb ik er geen last meer van, denk ik... ;-)