Als er vermoed wordt dat een bacteriële infectie de oorzaak is van een loopoor krijg je een antibioticakuur die in de meeste gevallen zal helpen. Zo niet, dan is de oorzaak iets anders of de ziekteverwekker is niet gevoelig voor het gebruikte antibioticum. De meest voor de hand liggende volgende stap is een kweek van de bagger (excusez le mot...) uit je oor. Die geeft na verloop van een aantal dagen een vrij precieze indicatie van de ziekteverwekker en waar die gevoelig voor is. Komt de huisarts er dan nog neit uit dan valt inderdaad een verwijzing naar de KNO-arts te overwegen, zoals enkele antwoorders al suggereerden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat duurt te lang. Ik zou terug gaan naar de huisarts en je door laten verwijzen naar de kno arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 maal daags onderdompelen in soda en dan inwrijven met gember..

NEE NATUURLIJK!

gewoon terug naar de huisarts en dan naar de kno arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo snel terugkomt is het raadzaam dat de arts een kweek van het pus neemt. Zo kan hij/zij op grond van de uitslag eventueel andere medicijnen voorschrijven.

Enkele tips:
Geen watje in het oor te stoppen. Het is beter om een loopoor niet af te sluiten, omdat bacteriën een afgesloten ruimte prettig vinden en zich daardoor juist kunnen vermenigvuldigen.

Niet zwemmen. Douchen kan wel, maar probeer er voor te zorgen dat er geen zeepwater in het oor komt.