Nekpijn(waarschijnlijk door verkeerd te hebben gelegen), wat te doen en hoe lang duurt dit normaal gesproken?

Ik heb van zondag op maandag verkeerd gelegen waarschijnlijk, want ik werd wakker en kon mijn nek gewoon niet meer bewegen. Totaal vast, als ik alleen al mijn hoofd van mijn kussen op moet tillen ga ik door de grond van de pijn.

Ik ben al van plan om maandag naar de dokter te gaan, en heb in de tussentijd ook van alles geprobeerd om de pijn te verminderen. Hittelamp, warme douche, oxycontin. Werkt allemaal maar half. Ik dacht dat het wel over zou zijn na een paar dagen, maar blijkbaar niet.

Nu is mijn vraag, hoe lang hoort dit normaal te duren?
Maandag begon het in alle hevigheid, toen leek het woensdag minder te worden, maar werd het donderdag weer even heftig als maandag. Toen leek het de dag erna, vrijdag dus, ook weer minder te worden. Maar vandaag is het weer net zo erg als maandag, verschrikkelijk erg qua pijn dus.

Misschien heeft er iemand nog wat leuke weetjes(kennis is macht) die gerust kunnen stellen, totdat ik maandag naar de dokter kan.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit allemaal al gelezen? Gerelateerde vragen
◾Pijnscheuten in mijn nek, gevaarlijk?
◾Ik heb constant pijn in mijn nek/schouderspieren. Wat kan ik hieraan doen?
◾Waar komt een plotselinge hevige pijn in de nek vandaan? Ik heb dit heel af en toe.
◾Ik heb erge kramp in mijn nek, hoe zorg ik dat het minder wordt?
◾ik heb sinds een paar dagen last van mijn nek mijn vader denkt dat het komt door stress (mijn oma en onze hond zijn vorige week overleden) kan dat ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jep.
Maar ik hoopte dat er iemand was die nog wat meer informatie had, vooral over het feit dat ik er al bijna een week last van heb.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb dezelfde klachten die jij beschrijft. Ik zie dat dit onderwerp al 7 jaar oud is en hoop dat je dit daarom nog leest. Hoe lang heeft het geduurd om de klachten kwijt te raken?

Het beste antwoord

Warm houden is een veelgenoemde optie op een stijve nek te verhelpen. Dit warmhouden kan natuurlijk op veel verschillende manieren. Een bekende manier van de nek warmhouden is met behulp van een pittenzak. Deze zak is gevuld met een speciaal soort pitjes die de warmte goed vasthoud. Deze pittenzak kan je opwarmen in de magnetron en vervolgens op je zere nek leggen. Werkt voor veel mensen erg goed.
Andere manieren om je nek warm te houden zijn bijvoorbeeld een warme douche, een kruik of een massage. Een massage kan een dubbel effect hebben, want naast de warmte die wordt overgebracht, kunnen ook de stijve spieren wat losser worden gemaakt.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een warmte pleister kan ook wel helpen. Veder niet te veel belasten maar gewoon rustig proberen te bewegen ( niet over de pijngrens heen gaan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een spier schiet in de kramp door een teveel aan afvalstoffen. Naast de genoemde warmte (om de doorbloeding te verbeteren) is het ook van belang veel water te drinken. Het lichaam heeft namelijk water nodig om de afvalstoffen af te voeren.