Nee. Althans, een vriendin van mij is ooit thuis opgehaald door een ambulance met hartproblemen maar dat was een gewone ambulance.. Lijkt me sowieso raar.. Wat zou het uitmaken? En vierkante of een gewone?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Heb 2 jaar geleden een hartaanval gehad en werd opgehaald door een gewone langwerpige ambulance. Heb ook nog nooit een vierkante zien rijden.
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoelde hij een ambulance zoals op het plaatje.
Deze zijn echter niet specifiek ingericht voor hartproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terecht uitgelachen.
Ambulances hebben een standaard uitvoering, al kunnen de types onderling verschillen.
Daarmee wordt gereden, ongeacht de reden van uitrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je helaas nog geen duimpje omhoog geven, maar je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is uitlachen terecht, ongeacht de situatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar sinds wanneer is uitlachen ooit terecht? Dat kan toch niet?!
Die persoon heeft het bij het rechte eind en is onterecht uitgelachen. Hoewel bij acute hartproblemen een normale ambulance komt voorrijden en bij een reanimatie zelfs twee exemplaren. Die ‘vierkante’ modellen zijn zogenaamde mobiele intensive care units, niet alleen voor hartproblemen:

Voor de meest kwetsbare patiënten bestaat speciaal vervoer: de Mobiele Intensive Care Unit. In de regio Utrecht rijdt sinds juni 2009 een MICU. Deze speciale ambulance is het resultaat van een nauwe samenwerking van de RAVU met ketenpartner UMC Utrecht.

Van buiten ziet hij eruit als een doorsnee ambulance, van binnen is de wagen uitgerust als een eenpersoons-IC. Met beademingsapparatuur, infuuspompen en een speciale trolley waarop de patiënt veilig en stabiel in en uit wordt gereden. In deze bijzondere ambulance kan het MICU-team nagenoeg dezelfde zorg bieden als op een echte IC.

De MICU wordt bemand door het MICU-team. Dit bestaat uit vier mensen: een intensivist en twee IC-verpleegkundigen van het UMC Utrecht en een RAVU-ambulancechauffeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die persoon is dus onterecht vierkant uitgelachen... +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten, Conan! Dank voor je plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niettemin bedankt, barniet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze ambulances hebben dus een bredere uitrusting dan de gewone?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, Frans117. Een gewone ambulance is er meer op ingericht om een patiënt te stabiliseren terwijl een intensive care unit niet voor spoed bedoeld is maar primair om intensive care patiënten te vervoeren naar een behandelplek met meer mogelijkheden. Het komt bijvoorbeeld nogal eens voor dat een patiënt voor een adequatere behandeling van een perifeer naar een academisch ziekenhuis moet worden vervoerd. Een ander verschil is de bemanning. Bij een gewone ambulance bestaat die uit de verpleegkundige en de chauffeur; bij een MICU uit drie à vier personen, waaronder een ic-arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord keesvi verdiende +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een +! Dit wist ik nog niet.
Trouwens nogal stom (is het sowieso) om mensen uit te lachen terwijl je niet eerst kijkt of het wel waar is.
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dank voor je informatie. Had hier nog nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er kennis van, Keesvi. Plusje verdiend. Ben je soms werkzaam in die branche?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in de ambulance- maar wel raakvlakken in de gezondheidszorg als praktijkverpleegkundige en de RAVU heeft een steunpunt op vijf minuten loopafstand van mijn huis. Twee factoren die mijn belangstelling gewekt hebben.