gebruik vaseline en als je huid echt schilfert ga dan naar de dermatoloog deze kan je een sterke zal geven bij mij was het daarmee heel snel opgelost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik doe altijd iedere avond wat creme op me gezicht als je dat steeds doet dan wordt het zachter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huid vettig houden. Elke dag creme smeren!

Toegevoegd na 1 minuut:
Af en toe vaseline smeren. Liever niet met kraanwater wassen, zo min mogelijk. Dit droogt je huid uit. Je kan beter mineraalwater gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hydraterende (vochtinbrengende) creme smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is belangrijk om na te gaan of je een droge huid hebt of een vochtarme huid. Daar zit namelijk wel degelijk verschil in. Hoe kom je daar achter?

Een droge huid is vaak schilferig en geeft de hele dag door een trekkerig gevoel. Een vochtarme huid is vaak alleen trekkerig na het douchen, zwemmen of ander contact met water.

Voor een vochtarme huis zou je een vochtinbrengende creme kunnen gebruiken. Daar staat vaak iets van hydraterend op. Voor de zeer droge huid zou je eens bij de apotheek kunnen kijken of ze daar Eucerin verkopen. Eucerin heeft een lijn voor de zeer droge huid. De Urea lijn. Die maakt de huid wat weker waardoor het vocht beter kan vasthouden en opnemen. Bij de apotheek kunnen ze daar ook verder over informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eucerin is ook verkrijgbaar in de drogisterij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@peter: Schilfers hoeft ook niet persee. Je moet in ieder geval een product hebben voor de droge huid. @crea: officieel is eucerin alleen verkrijgbaar in de apotheek. Sommige drogisten verkopen ook wel wat lijnen, maar vaak alleen de PH5-lijn (witte fles, rode dop) geimporteerd uit het buitenland. Verder niets mis mee. Maar wil je er goed advies over hebben, ga dan naar de apotheek.
Een droge huid is eigenlijk een gebrek aan vocht. dus dan is het de simpelste oplossing om je huid van binnenuit te hydrateren door het drinken van veel water, het liefst 2 liter water per dag. Zorg er dus altijd voor dat je voldoende water drinkt, zeker als het erg warm is, zoals in de zomertijd. Ook bij zeer koud weer is het nodig om veel water te drinken.

Vitamine E voor een gezonde huid

Bij Vitamine E is bewezen dat het een mooie gloed geeft aan je huid, dus probeer voedingsmiddelen te eten die rijk zijn aan Vitamine E, zoals zaden, noten, spinazie, tomaten, wortelen, broccoli, paprika's, pompoenen, bieten, rapen, vis, mango's en papaja's. Deze voedzame voedingsmiddelen kunnen je helpen om een droge huid tegen te gaan. Ook Vitamine E capsules kunnen daarbij helpen. Je kunt gewoon de Vitamine E openbreken en toevoegen in je dagcréme. Of je kunt ook natuurlijk crémes of lotions kopen die als inhoud Vitamine E bevatten.
Breng de Créme of lotion aan als je gezicht vochtig is, maar kijk uit dat je niet te heet water gebruikt , anders geeft het de omgekeerde werking. Lauw water is het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er mee naar en schoonheidsspecialiste.
Zij kan jou adviseren wat te doen met een hele droge gezichtshuid.
Er zijn van die maskers die een vochtinbrengende werking hebben.
Maar dat is mede afhankelijke van de droogte en staat van jou gezichtshuid.
Heb er zelf veel baat bij gehad.
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, ik gebruik (na jaren van allerlei andere middeltjes) nu vaseline cetomacrogol creme, vrij verkrijgbaar bij de apotheek en kost tussen de 3.95 en 5.95. Elke avond voor het slapengaan smeer ik de huid dun in. Tegenwoordig om de dag omdat elke dag inmiddels niet meer nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je huid heel schilferig is en droog is je huid uit balans, dus niet gezond. Van binnen uit kun je een vitamine complex gaan gebruiken en van buitenaf moet je voorzichtig te werk gaan met hele milde producten, het liefste zonder parfum en parabenen totdat je huid weer gezond is, dan is je huid weer beter bestand tegen deze stoffen.

Wat ik je kan aanraden is dermolin creme. Is ook nog eens proefdiervrij voor wie dat wat waard is. En ander shea butter.
Dat is een 100% natuurlijk product, een boter dat gemaakt word uit een noot. Het is heeeeeeel erg verzorgend voor je huid en haar. Donkere mensen gebruiken het vaak voor hun huid en haren (kroes)

Suc6