Wat moet ik doen tegen mijn hoofdpijn?

Ik heb vaak last van hoofdpijn, als ik in het licht kijk, en op sommige momenten tijdens de dag. Ik ben al naar de dokter geweest maar die zei verder niet zoveel... Ook heb ik een oogtest laten doen, hier kwam zoals ik al verwacht had ook niks uit. Hebben jullie misschien een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoofdpijn kan tientallen, zoniet honderden oorzaken hebben, en het is een schier onmogelijke zaak uit te zoeken wat precies de oorzaak is. Ook voor een arts.

Slechts een paar vormen van hoofdpijn hebben dermate typische symptomen dat er iets zinnigs over te zeggen valt en er medicatie op afgestemd kan worden. Zoals migraine en clusterhoofdpijn.

Wat je het beste kunt doen is het bijhouden van een hoofdpijndagboek.
Maakt dat niet te ingewikkeld, (geen verhalen), maar schrijf elke dag op :
- wat je gegeten en gedronken hebt
- wat je gedaan hebt
- wanneer je hoofdpijn had, hoe, waar en hoe lang
- welke medicijnen je hebt gebruikt.
- wat voor weer / temperatuur het is
- en eventueel wanneer je ongesteld bent

Wanneer je dat enkele weken hebt gedaan, kun je soms zelf - eventueel met behulp van de huisarts- een patroon ontdekken. Zijn het de dagen dat je minder koffie drinkt ? Slik je teveel pijnstillers ? Heb je veel spanningen ? Zijn het hormonale problemen ? Fysieke inspanning ? Bepaalde voedingsmiddelen ? Het weer ? Zoals gezegd ; de oorzaken zijn legio, de kunst is er een patroon in vinden waar je mee aan de slag kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wellicht is het voedsel.
Ik heb ook zoiets gehad van chocola en cola, gelukkig was dat niet blijvend.
Hou dat maar eens in de gaten of het zoiets kan zijn.