Waarom zwelt mijn gezicht lichtelijk op als ik de dag ervoor frietjes of noodles heb gegeten?

Het word ietjes ronder, heel vreemd.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik begin zelf aan het zout te twijfelen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien krimpen je ogen lichtelijk en zwelt je gelaat in het geheel niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA! Ook nog echt he! Zou dat het zijn?

Antwoorden (3)

Je bent allergies, ga naar de doctor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zwelling is de dag erna weg
heb je de klachten ook als je de friet en noodles zonder saus en kruiden eet? Het kan namelijk goed aan smaakversterkers liggen, die kunnen een wat uitgestelde reactie geven. Als het gaat om kale friet en noodles lijkt het meer op glutenallergie, maar dan zou je juist darmklachten moeten hebben, dus dat klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt het ook uit waar je die frieten haalt?
Vooral de olie waarin gebakken wordt is een mogelijke "allergene" stof.
Ik weet van arachide (pinda) allergie. En arachideolie wordt inderdaad wel gebruikt bij frituren.

Als je zelf friet van verse aardappels zou maken en in schone zonnebloem olie zou bakken kan je erachter komen of je in die richting zou moten zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon uit onze frituurpan .. Van die Remia olie .. of welk merk het ook is. Een van die bekende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Remie geeft op hun site helaas geen ingredientenlijst. Alleen maar dat het plantaardig is. Wel allergie info waaruit ik kan afleiden dat er geen pinda olie in zit. Lijkt me dan toch handig om eens een olie te gebruiken als bv zonnebloem olie. Uiteraard ook liefst van verse aardappels want bij voorgebakken frites ben je ook afhankelijk van de door de fabriek gebruikte olie.
mogelijke andere ingredienten als je voorgebakken frites gebruikt als smaakversterkers (E621 , een glutaminaat)