ze laten mij rondlopen met bloeddiarree, moet ik dit accepteren?

zoals ik gisteren al had gevraagd, loop ik nu al vandaag 4 dagen met waterdiarree waarbij bloed zit ook al 4 dagen.
terug gegaan naar me dokter eerst een klacht ingediend dat ze niet goed gehandeld heeft.
nu heeft ze bloed laten prikken, urine afgenomen,en kweek van me uitwerpsel.
nu kreeg ik ook te horen van haar dat ze eerlijk gezegd niet meer weet wat er nu gaande is en dat ze niet goed meer weet wat het kan zijn en waar ze het moet zoeken.
ze laat mij dus weer lopen met maag/darm krampen en uitwerpsel waar bloed en slijm bij zit.
moet ik dit accepteren of moet ik morgen iets of iemand bellen? ik weet niet meer wat ik ermee aan moet en heb nog steeds flink pijn ondanks antibiotica en 6 paracetamol per dag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben je bloed geprikt, je urine wordt onderzocht en ontlasting is op kweek gezet, het is dus niet zo dat ze je 'maar laten rondlopen'.
Een dokter is geen tovenaar, ze zal, net als jij, gewoon rustig moeten afwachten tot de uitslag van al die onderzoeken er zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volhouden, je zult toch moeten wachten op de uitslagen, als het iets bacterieels is moet de antibiotica snel gaan aanslaan.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo menneke1990. Gekookt rijstwater drinken,ik zou met vezelrijk voedsel even stoppen, probeer bosbessensap te kopen, is goed voor je darmen. Ik wens je beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BOSBES Latijnse benaming: Vaccinium myrtillus Samenstelling : Eiwit 1 g, vet -, koolhydraten 15 g, water 83 g Zuuroverschot 1 mg Kilokalorieën 39 (kilojoules ± 165) Vitaminen : A, B en C Mineralen : Calcium, fosfor, ijzer, kalium, zwavel en sili-
cium HERKOMST
Deze bladverliezende struik komt in Europa en Noord-Amerika in het wild voor op veenachtige grond. De laatste tijd wordt ze ook in kuituur gebracht. EIGENSCHAPPEN
De medicinale waarde van deze plant, die ze vooral te danken heeft aan haar hoog gehalte organische zuren, te weten looizuur, appelzuur en citroenzuur is al heel lang bekend. Ook in de allopathie wordt het sap gebruikt als middel tegen diarree. De bosbes is een waar wondermiddel voor onze darmen, ze maakt zelfs de tyfusbacil onschadelijk en maden gaan er voor op de loop. Dat het gebruik van bosbessen een zeer donkere ontlasting geeft, moet men dan maar op de koop toe nemen en er zeker niet van schrikken; het hoort bij de bosbes. De bosbes heeft nog meer pijlen op haar boog. Ze is bloedstelpend en biedt hulp bij heftige menstruele bloedingen, bloedende aambeien en bloedend tandvlees.
Ook voor diabetici is de bosbes een waar medicijn. Wie last heeft van de lever vindt er eveneens baat bij evenals lijders aan spataderen. Verdunde bosbessesap is hèt drankje bij uitnemendheid bij koorts. Thee van de bladeren is heilzaam bij blaas- en nierbekkenontsteking en reuma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik Bedoel ermee te zeggen dat ik intussentijd al 2 weken rondloop met klachten en zij me steeds naar huisstuurde en dit het resultaat is. Ze heeft me vanmorgen zelfs gebeld om te vragen hoe het gaat. Aangezien ik me zegje heb gedaan gister.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals sterkte ermee!
Gelukkig wordt je nu wel serieus genomen.
Hopelijk ben je er nu snel vanaf.
Soms moet je ff aandringen bij zo'n arts hè?Ik weet er alles van.
Ik ben ook niet altijd even serieus genomen,als ze heel erg overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
Maar de patiënt weet wat hij of zij voelt,en dat het soms gewoon niet goed zit en dat ze dan gewoon verder moeten kijken.
Ja,toch?!

Het beste antwoord

Je laten doorverwijzen naar internist of MDL arts. Die moet dan een scopie gaan doen om van binnen te kijken.
Bloed bij de ontlasting is nooit goed, en zoiets kan je vaak niet oplossen door een bloedtest. Bij mij konden ze pas een diagnose stellen na een biopt (hapje weefsel op kweek gezet) uit mijn darmen. Daaruit kwam de diagnose Ziekte van Crohn, en voor die tijd heb ik maaaanden gelopen met diarree die niet overging, en uiteindelijk ook bloed bij de ontlasting.

Ik zou er op STAAN dat ik doorverwezen werd voor grondiger onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Second opinion bij een andere huisarts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de uitslag van het onderzoek al bekend en is daar niks uit gekomen of ben je nog aan het wachten? Als de uitslag er nog niet is zou ik even wachten tot die er wel is. Als die er al wel is maar er komt niks uit: ga naar je arts en vraag een verwijzing naar de internist. Als je die niet krijgt, ga je naar een andere arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wacht nog op de uitslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had gisteren ook al gereageerd hè?
Ik denk dat je nu echt de uitslag moet afwachten.
Gelukkig ben je bij de dokter geweest.
Bloed in je ontlasting is altijd een signaal dat er 'iets' is.
Mijn opa had dat,en is toen ook gelijk naar de huisarts gegaan
Sterkte hoor.
Ik vind het echt rot voor je..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena: het hoeft niet. Als je darmen ernstig van slag zijn, zoals bij menneke1990 het geval is, dan is het niet ongewoon dat je slijmvliezen wat bloed loslaten. Ziet er angstaanjagend uit, maar is doorgaans veel minder erg dan het lijkt.
In elk geval wordt er verder onderzocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo
Ik zeg natuurlijk niet dat het ernstig is,ik bedoel,hoe moet ik dat weten?
Maar je hoort natuurlijk geen bloed in je ontlasting te hebben,het wordt wel ergens door veroorzaakt.
Dus je moet uitsluiten dat het wel iets ernstigs is.Toch?
Bij mijn opa was het wel ernstig.
Maar daar ga ik niet verder op in,hoeft niets met deze vraag te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@karena: klopt, maar omdat er al onderzoeken lopen en menneke1990 in elk geval bij de verstandige groep mensen hoort die naar de dokter gaat als er iets geks is, hoeven we ons daar geen zorgen over te maken.
Jij suggereert dat het iets ernstig kan zijn, daar heb je gelijk in, maar het kan óók iets onschuldigs zijn.
Daarom is het goed dat er verder onderzoek plaatsvindt, zoals nu gebeurt.
je kunt ook vanavond naar de eerste hulp of huisartsenpost, dan krijg je waarschijnlijk een andere arts dan je eigen huisarts, zeg dat je je superberoerd voelt, dan mag je wel komen en heb je gelijk een ander die ernaar kijkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al 4 dagen waterachtige diarree met bloed gepaard, kan wel degelijk iets ernstigs zijn, hoeft natuurlijk niet en als je verteld welke onderzoeken er al gedaan zijn worden deze echt geen 2e keer gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zeker iets ernstigs zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze je op de eerste hulp direct kunnen helpen. Adequate hulp kan pas na een adequate diagnose, ze hebben op de eerste hulp geen tijdmachines die ervoor kunnen zorgen dat de resultaten van een kweek eerder binnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar 2 dokters weten meer dan 1, het kan ook iets zijn dat de huisarts over het hoofd heeft gezien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
crea: vandaar dat huisarts die onderzoeken laat doen.
Er lopen nu verschillende onderzoeken en je kunt nu niet anders dan de uitslagen afwachten.
Verder wil ik je gerust stellen,meestal is helder rood bloedverlies een onschuldige klacht en heb je door de frequente diarreee een wondje bij/op de anus of is er een klein bloedvaatje gescheurd.
Het is ook zo dat je door antibiotica juist diarre krijgt dat is een wel bekende bijwerking.
Je mag een korte tijd elke 6 uur 2 tabletten paracetamol gebruiken,dus rustig aan wacht even af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag of ze je Duspatal tegen darmkrampen wil voorschrijven en een maagbeschermer want je hebt alle sympthomen van het Prikkelbare Darm syndroom.
Ook kun je je door laten verwijzen naar een internist die je een darmonderzoek kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, voorlopig wel. Een arts kan niet anders dan onderzoeken doen om te weten te komen waar de oorzaak zit van je diarree. En geloof me, er zijn nog veel meer onderzoeken mogelijk. Bloed in de ontlasting kan verschillende redenen hebben. Hopelijk voor jou is de oorzaak vlug gevonden.

Wacht nu even af tot de uitslag van je onderzoeken er zijn. Vraag aan je arts, misschien telefonisch, of je Buscopan (vrij verkrijgbaar) mag nemen. Dat kalmeert de krampen en dus ook de pijn.

Als je terug naar de huisarts moet kan je, naargelang de uitslag van je onderzoek, een verwijzing vragen naar een gastro-enteroloog (maag-darmspecialist).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt nu niet uit wie de schuld krijgt! Ga als de wiedeweerga, desnoods bel je 112 en zeg je dat je verschrikkelijke pijn hebt! Doe er alsjeblieft wat aan!

Ongelofelijk veel succes!

Het ga je goed,

SherlockHolmes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: stop met paracetamol. Paracetamol werkt als bloedverdunner en bevordert het bloeden. Niet doen dus als je bloed in de uitwerpselen hebt.
Verder, wacht eerst de uitslagen van de onderzoeken af. Zonder deze uitslagen staat de dokter met lege handen. Mocht er uit deze uitslagen niets bijzonders blijken en de diarree houdt aan dan kunt u een andere arts consulteren en om een second opinion vragen.

Beterschap!