ik heb last van veel slijm in mijn dat best dik is en soms wel groen of gel en heel dik en slijmerig ik krijg het daardoor benauwd wat si dit???

Toegevoegd na 4 uur:
ik rook niet,en het is gewoon een beetje irritant en ik heb het al 3 jaar maar moet elke keer op een hele rare manier hoesten om het er uit te krijgen en spuug het dan uit en m'n ouders geloven me niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Dit is een teken dat je naar de dokter moet. Als het slijm groen of geel is heb je waarschijnlijk ergens een ontsteking. Dat kan bronchitis zijn, of een longontsteking, of een voorhoofdholte-ontsteking als het uit je neus komt.
Dus hup naar de dokter, want daar moet je niet mee blijven lopen, zeker niet als je je ook nog koortsig voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede reden om dit eens met de huisarts te bespreken. Het kan zijn dat je bronchitis hebt. Een ontsteking aan de brongieen. Rook je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groen,taai duid vaak op een (virus) infectie,als je geen koorts hebt of niet ziek bent kun je bij de apotheek een slijmoplossend medicament halen,bijv. Fluimucil.Heb je wel koorts of voel je je ziek is het verstandiger om de Huisarts even naar je longen te laten luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 3 jaar lijkt het me weleens tijd naar de huisarts te gaan...
Bovenstaande personen hebben je al de goede richting op gewezen. waarschijnlijk heb je een lichte infectie in je luchtwegen en reageert je lichaam daar op door extra slijm aan te maken.
Ik wil hun antwoord aanvullen met de geruststelling dat je beslist GEEN taaislijmziekte hebt. Dat heeft namelijk volledig andere symptomen.
Beterschap!