Hoe weet je of je last heb van wormen in je ontlasting en wat zijn de klachten die daar bij horen als je het zou hebben en hoe kom je er vanaf?

Toegevoegd na 12 minuten:
En hoe herken je het in je ontlasting als der wormen in zitten zijn ze groot of klein en bewegen ze of niet zijn het er maar 1tje of meerderen alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

De meest voorkomende klacht bij een wormeninfectie is jeuk en soms ook buikpijn.De wormpjes zie je in de ontlasting als dunne bewegende sliertjes,je ziet ze echt duidelijk.
Het is belangrijk dan goede hygiëne in acht te nemen,handen wassen na de toiletgang,bedden verschonen en op minstens 60 graden wassen.daarnaast is het belangrijk dat alle gezinsleden (v.a 2 jaar ) een wormenkuurtje krijgen.Deze zijn vrij verkrijgbaar bij Apotheek en drogist.
Dan is het leed snel geleden.

Toegevoegd na 55 seconden:
Meestal zie je echt meerdere ,tientallen (Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jeuk tussen je billen en ik zou een papiertje in de wc leggen voor je ga drukken dan kan je het zien of er wormpjes in zitten, goed je handen wassen ivm besmetting en naar de drogist of apotheek die hebben er wat voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal heb je jeuk aan de anus als je wormen hebt, dat zijn dan spoelwormen, in de ontlasting heb. dat zijn kleine, krioelende witte draadjes. een wormenkuurtje van de huisarts helpt je er vanaf.
kijk uit met rauw eten.

Toegevoegd na 7 minuten:
op deze site vindt je meer info:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/12978-last-van-wormen.html

Toegevoegd na 15 minuten:
spoelwormen zijn klein en bewegen, ze krioelen.
het kan variëren van een paar tot meerdere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon en ik hebben ze ook een keer gehad.
Hij zat toen nog in de luiers en ik zag het duidelijk zitten, kleine kronkelende witte sliertjes.
Echter ik zelf had totaal geen klachten en zag ook niks in mijn ontlasting zitten.
Allebei een wormenkuurtje genomen en toen bleek (omdat de dode wormpjes er dan uitkomen) dat ik ze ook had.