Bestaat er zoiets als een voetverkleining?

Ik heb als vrouwzijnde namelijk maat 44 en ik kan dus totaal geen leuke schoenen vinden of 'even snel' schoenen shoppen, daar moet ik dan altijd naar speciaalwinkels voor...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.3K

Het beste antwoord

Ja dat bestaat. Vooral in de Verenigde Staten zijn operaties om mooie of kleinere voetjes te krijgen de orde van de dag. "Onze business is booming," zegt Oliver Zong, een orthopeed uit New York City. En niet alleen vrouwen willen mooiere voeten, ook steeds meer mannen weten de weg naar de orthopedisch chirurg te vinden."Tijdens het dragen van sandalen schamen ze zich voor hun voeten wanneer die er niet zo goed uit zien," aldus Zong.

Ook in Nederland zijn er klinieken waar voeten worden geopereerd, puur om ze er mooier uit te laten zien. Het is niet bekend hoeveel vrouwen zo een operatie in ons land ondergaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is echt puur het verkorten van de tenen. Als je lange voeten hebt heeft dat niet veel zin, er zitten bovendien zeer veel risico's aan en als je voeten in verhouding zijn is het ook niet eens mooi...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk om je voeten te laten verbouwen voor het mooie...
Daarna revalideren en opnieuw leren lopen ?
Het moet niet veel gekker worden !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 minnen voor een antwoord dat wààr is?
Het is niet omdat je het niet kent dat het niet bestaat!
En ik antwoord enkel op de vraag van Richelle: "Bestaat er zoiets als een voetverkleining?".
JA, dat bestaat!
@Absor: Ik zeg nergens dat ik het een goed idee vind. Daar gaat de vraag toch niet over?
En @Marianne79: ik heb echt veel moeite gedaan om een andere Nederlandstalige bron te vinden, echter geen gevonden. Dan maar in het Engels, speciaal voor jou: http://www.cosmeticsurgerytoday.com/minimally-invasive/cinderella-procedure/ In orde zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
siska, het was geen kritiek op jou, maar een toevoeging aan het antwoord ( mocht de vraagsteller na het antwoord geïnteresseerd zijn, daar wilde ik even een kritische voetnoot bij schrijven ) ik heb je niet gemind hoor, maar geplust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je absor, sorry hoor. Maar ik wordt het soms zo beu steeds die kritiek te lezen. Terwijl bijvoorbeeld Marianne79 überhaupt niet eens de moeite doet, om zélf een bron te zoeken om een juist antwoord te kunnen geven.....

Andere antwoorden (6)

Een voet is een zeer complex onderdeel van het menselijk lichaam. In je voeten zitten meer botjes dan in de rest van je lichaam. Derhalve denk ik dat het niet mogelijk is om je voeten te laten verkleinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet volgens mij,maar er zijn zat online shops die maat 44 verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me inderdaad erg lastig, maar ik denk niet dat dat kan... Het corrigeren, verwijderen etc. van bepaalde delen van je lichaam gaat vooral om vet/huid weefsel. Je voeten bestaan voornamelijk uit botten en dit is niet zomaar weg te halen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat bestaat, tenminste de voet word niet verkleint , maar het is mogelijk een kootje van je tenen ertussen uit te laten halen. Om zo een kleinere schoenmaat te krijgen, tientallen jaren terug heeft een familielid van mij deze (zeer) ingrijpende ingreep uit laten voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn schoonzus heeft dat zo'n 15 jaar terug laten doen. En dat viel helemaal niet mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je Anna?? Ik zeg zeer ingrijpend is dat betekend dat deze ingreep zwaar is!!!?en dus niet mee valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook dat deze ingreep helemaal niét meevalt. Maw dat je daar niet licht over moet denken.
Waarom zou je dat willen? ik ben sowieso niet van "dingen" veranderen aan je lichaam..
ik bedoel je bent wie je bent, en dat is niet voor niks zo..

en er zijn ook echt wel grote maten schoenen, misschien wat lastiger te vinden, maar ze zijn er! en anders herenmaten.. want tegenwoordig zijn er ook heel veel schoenen die door mannen en vrouwen worden gedragen..
Allstars Nike's Vans,....en ga zo maar door,

Succes met schoenen kopen! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan, en zo heeft de een dit, en de ander dat.
Naar een beperkt aantal schoenwinkels kunnen om leuke schoenen te kopen is beslist niet het einde van de wereld, en zeer beslist niet waard daarvoor een ingrijpende operatie te ondergaan. Ook neemt het aantal winkels met damesschoenen in grote maten hand over hand toe.

Het 'beste' wat ze kunnen doen trouwens, omdat de voet een ZEER ingewikkeld lichaamsdeel met heel veel botten, spieren, pezen en zenuwen is, is een stukje van de grote teen weghalen. Daarmee win je eigenlijk maximaal een maat, twee als je geluk hebt, en kom je dus op maat 42-43 uit. Nog steeds niet makkelijk om schoenen te kopen, en bovendien heb je dan een lastigere breedtemaat. (Ik heb maat 39 wijdte I, en kan ook vrijwel nergens fijne schoenen kopen).

Een echte voetverkleining bestaat niet, of je moet het doen zoals vroeger in China : jong beginnen met je voeten dag en nacht strak in te zwachtelen zodat ze ernstig gehinderd worden in hun groei. Okee, je kunt er niet op lopen, maar ze zijn wél lekker klein. Gelukkig ligt die tijd achter ons.