Waarom doet een wondje vlak achter je nagel meestal zo veel pijn?

ik heb net gehockeyed, daarbij ben ik gevallen. Nu heb ik een redelijk grote schaafwond op mijn elleboog en een heel klein wondje achter mijn nagel. Maar het gekke is dat ik de schaafwond haast niet voel maar dat kleine wondje heel erg.

Hij zit op de rug van mijn hand vlak achter de nagel van mijn pink. Tussen de nagel en de knokkel.

Weet iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt,
questioner

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

daar liggen de meeste gevoelszenuwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De huid onder je nagel is helemaal onbeschermd, als daar een wondje/splinter/kwetsuur doorheenkomt. De nagel hoort deze kwetsbare plek te beschermen, en dat is nu dus niet gelukt. Vinger in sodawater, zorg dat er geen infectie bijkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je mijn uitleg gelezen? Daar staat dat het wondje niet onder mijn nagel zit