Ik heb sindskort last van vocht in mij gewrichten waardoor ze erg dik en pijnlijk zijn. Waardoor kan dit veroorzaakt worden? (Ik ben 28 jaar)

Wat zou ik hier tegen kunnen doen waardoor het weer verdwijnt en de pijn minder gaat worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Waardoor kan het veroorzaakt worden ? Uiteraard door het warme weer (en met het vorderen der leeftijd krijgen steeds meer vrouwen er last van), maar ook door een verstoorde nierfunctie (bijvoorbeeld bij een hoge bloeddruk, suikerziekte en andere aandoeningen van verschillende aard) en -uiteraard- allerlei aandoeningen van de gewrichten zelf.

Uiteraard is het een duidelijk sein dat je naar de huisarts moet. Soms helpen vochtafdrijvers, soms ontstekingsremmers, soms bloeddrukverlagers, in elk geval allemaal middeltjes die buiten het 'zelf dokteren' vallen. En soms is het onschuldig en hoef je er niets aan te (laten) doen - maar laat dat alsjeblieft wel door een huisarts bevestigen, en concludeer dat niet zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist! +

Andere antwoorden (2)

ik had ook dikke benen door vocht ophoping , dat kwam door de bijwerking van het medicijn AMLOPIDINE dat ik slikte (voor hart ) direct mee gestopt op advies arts , plaspillen gekregen
en binnen een mand was alles weer normaal, misschien moet je als iets slikt op advies van huisarts of zo , effen de bijsluiters lezen , maar als je geen medicijnen gebruikt , weet ik het ook niet , zie dit antwword dan ook als een ondersteunend advies ,suc6

Toegevoegd na 53 seconden:
antwword = antwoord

Toegevoegd na 2 minuten:
mand = maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gewoon met het weer te maken hebben, het kan ook reuma zijn.. daardoor houd je ook vocht vast. Het kan met suikerziekte te maken hebben.. zo kun je van alles wel verzinnen.. Maar ik zou zelf geen conclusies trekken maar gewoon even de huisarts bellen voor een afspraak, die kan je er veel meer/beter mee helpen!

Succes ermee.