Wat helpt goed tegen acne-rosacea?

Ik heb veel zon gehad tijdens mijn vakantie en nu is mijn huid zooooo pijnlijk...! Heb ook veel meer bultjes dan ooit tevoren! Help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat is niet een advies om hier in te winnen vind ik persoonlijk omdat het van persoon tot persoon nogal erg kan verschillen en wij niet weten of je al middeltjes/medicijnen gebruikt en al helemaal niet in welk stadium je bent.

Het loopt ook nogal uiteen wat voor behandel methode en gebruikte medicijnen er voorgeschreven worden, van een zalfje tot antibiotica kuren etc.

Hieronder via de links is er wel wat voor je om door te lezen waar ook de diverse middeltjes en dergelijken in staan die hier normaliter voor gebruikt worden.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=6095

http://www.huidinfo.nl/rosacea1.htm

Dus toch even naar je arts hiermee.

Sterkte, erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eucerin heeft heel goede producten. De Anti-Redness zalf kalmeert je huid.
Amadea
12 jaar geleden
Je moet naar de huisarts, want je hebt medicijnen nodig die alleen met recept verkrijgbaar zijn.
Lees maar:
Milde rosacea

metronidazol gel of crème
metronidazol is een lokaal antibioticum dat 2 maal daags kan worden aangebracht. Was de huid eerst volgens het bovenstaande voorschrift voordat de metronidazol wordt aangebracht.

andere lokale producten
uit onderzoek blijkt dat, behalve metronidazol, ook clindamycine en azalaïnezuur effectief zijn wanneer zij regelmatig plaatselijk op de huid worden aangebracht.

Matig ernstige rosacea

orale antibiotica kuren

Tetracycline, doxycycline en minocycline zijn effectief. De kuren moeten langere tijd worden volgehouden.

orale antibiotica gecombineerd met metronidazol lokaal.

Het is aangetoond dat deze combinatie therapie zeer effectief is. Na het starten kan de dosering van het orale antibioticum worden verminderd.
Ernstige rosacea

Bij rosacea die met heftige ontstekingen gepaard gaat en ook langdurige antibioticum kuren geen effect sorteren kan isotretinoine (Roaccutane ®) een uitkomst bieden.

Dit is een geneesmiddel met veel potentiele bijwerkingen. Het wordt ook voorgeschreven bij ernstige acne. Dit middel kent in de behandeling van rosacea kent dezelfde voordelen en bezwaren.