na opstaan vaak draaierig gevoel ookal heb ik kort gezeten... al bloed laten prikken en bij de huisarts geweest, niks uitgekomen wat nu?

Het begon een paar maanden geleden toen ik opeens s'ochtends wakker werd en ik stond op en toen viel ik neer. Daarna nog 2 keer gebeurd en tegenwoordig zit ik op mijn bedrand na opstaan. Maar als ik net heb gezeten even en ik sta op ben ik ook lichtelijk duizelig. Mijn bloeddruk was goed en mijn bloed ook...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ga even langs je huisarts.
Ik heb dit ook een periode gehad en dat had met het evenwichtsorgaan te maken.
Ik heb toen een formulier meegekregen met oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen te maken hebben met je evenwichtsorgaan.
Heb het even voor je opgezocht.
Zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord zazoe!
Het is natuurlijk niet zeker,maar bij mijn vader was dit de oorzaak van zijn duizeligheid.
Beter laten controleren!
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, we zijn toch op de wereld om mekaar te helpen :-)
Het meten van de bloeddruk is een momentopname. Het is heel goed mogelijk dat jouw bloeddruk een aantal malen prima is als hij gemeten wordt bij de huisarts. Maar die heeft geen tijd om jou een poosje ontspannen te laten liggen, je bloeddruk te meten en meteen daarna staand nog een keer. Laat staan dit ritueel 's morgens vroeg bij jou thuis te volgen voor en na het opstaan.

Wat je vertelt lijkt me orthostatische hypotensie. Dat wil zeggen dat bij snel opstaan de bloeddruk in je hoofd tijdelijk te laag is waardoor de zuurstoftoevoer onvoldoende is en je duizelig wordt. Dat komt vaker voor bij slanke mensen die al niet zo'n hoge bloeddruk hebben. Je kunt er honderd mee worden maar je moet natuurlijk wel voorkomen dat je tegen de vlakte gaat door, wat je al doet, rustig en in fasen op te staan. Meestal wordt het wel wat minder als je ouder wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het zelf ook. Bij mij komt het door spanning uit mijn nek. Mijn nekspieren zitten vast waardoor je dit soort klachten kan krijgen. Ik heb het ook wel eens door een verkeerde ademhaling. Ben je misschien pas verkouden geweest? Dan kan je verbindingsbuis in je oor misschien vol zitten. Twee maal daags spoelen met zout water doet ook wonderen.

Lees dit eens hier staat veel informatie op

http://www.pmc-roosendaal.nl/content_73.asp