Kan dit een worm infectie zijn? Zie foto

Erge buikpijn en dan aandrang. Op het toilet dit in het toiletpot en bij afvegen wat slijmerig met wat rood bloed (lees drupje). Kan dit een worminfectie zijn? Kind had het 4 maanden geleden ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik deze vraag niet net ook al voorbij zien komen met een in mijn ogen uitstekend antwoord van Cryofiel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga toch naar de huisarts hiermee. Het is een anders dan normale ontlasting. Dus altijd een reden om daarmee naar de h.a te gaan.
Snap ook echt niet dat je er een foto van maakt en het op internet zet.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dank je, C4th. Vraagstelster heeft mijn antwoord al. Ik ga niet nogmaals typen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker gelezen. Maar vraag was verwijderd dus vandaar. Huisarts kon de foto niet goed beoordelen. En hij is niet van mij hoor :-). Mensen met ervaring kunnen misschien beter oordelen
Cryofiel
12 jaar geleden
Mooi. Mijn antwoord was gebaseerd op eigen ervaring, dus hopelijk heb jij (of de betreffende poeper) er iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel handig om nog een keer antwoord te geven als je nog een keer tien punten wil verdienen :-).
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, prima hoor - maar zou je dan mijn vorige antwoord uit je mailbox kunnen vissen en (via PB) aan mij sturen? Dan kan ik het nogmaals plaatsen zonder opnieuw alles te hoeven intypen. Als iemand anders mijn antwoord nog in de mailbox heeft staan, mag die het me natuurlijk ook PB-en.

Het beste antwoord

Wat kan het anders zijn? Is de vorige worminfectie wel goed behandeld?
Als het mogelijk is moet je dit even in een afsluitbaar potje met water doen, neem het dan mee naar de huisarts zodat die er even naar kan kijken.
Bel morgen sowieso even met de huisarts, dit is niet iets om te negeren, al helemaal niet bij zo'n jong kind.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik zie bij je profielfoto een mooie hond. Kan het zijn dat je kind hebt behandeld tegen wormen maar je hond niet?
Als je hond een wormbesmetting heeft kan je kind met gemak keer op keer besmet raken.
Je zou niet alleen je kind maar ook je hond moeten (laten) behandelen voor de besmetting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scherp! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben geen hond. Deze is al overleden. Maar je redenering is zeker niet verkeerd.

Andere antwoorden (1)

Het ziet er uit als slijm. Dat komt voor bij geirriteerde darmen. Ik heb Colitis Ulcerosa (chronische darmontsteking) en heb dat regelmatig. Ik denk wel dat het verstandig is langs de huisarts te gaan zeker wanneer er echt bloed bij zit.
Sterkte!