Is het mogelijk mijn hoofdpijn, duizeligheid, kracht- en energie verlies veroorzaakt zijn door een scooterongeval met veel letsel van 2 jaar geleden?

Ik heb bijna 2 jaar geleden een scooter ongeval gehad, waarbij ik o.a. veel gezichtsletsel opliep. Er werden scans gemaakt van rug, nek en hoofd waar niks op te zien was. Één dag na t ongeluk begon ik wazig te zien, werd duizeliger, geheugenverlies en had ik veel hoofdpijn. Pas na 5 maanden waren deze klachten zo goed als weg, maar na 8 maanden begonnen precies dezelfde klachten terug te komen na een drukke periode. Nu bijna 2 jaar later heb ik in drukke periodes dat mijn klachten terugkomen, alleen begint mijn klachtenpatroon afgelopen half jaar wel meer te veranderen in hoofdpijn, kracht- energie verlies en duizeligheid. De fysio is ervan overtuigd dat de klachten restklachten van het ongeluk zijn, de neuroloog en huisarts geven aan dat mijn klachten waarschijnlijk stressklachten zijn, nadat ik getest ben op lyme, 20 andere bloedtesten en een hart test. (terwijl ik om juist bijna om niks stress) T enige wat ik wil is zo snel mogelijk van de klachten af, zodat ik mijn oude leven weer op kan pakken met weer veel sporten, stappen en leuke dingen doen i.p.v. Vaak uitgeteld zijn van de hoofdpijn en hierdoor veel minder dingen kan doen. Iemand nog tips bij welke specialist ik moet zijn voor verder onderzoek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat is mogelijk. Omdat je schrijft dat je veel gezichtletsel opliep, had je waarschijnlijk ook een (zware) hersenschudding. Daar kunnen je blijvende klachten mee te maken hebben.

Bij 5 tot 10 % van de patiënten ontstaat na een schedeltrauma chronische hoofdpijn. De oorzaak van deze chronische hoofdpijn is onduidelijk. Hierbij treden vaak ook andere klachten op zoals duizeligheid, concentratieverlies, vergeetachtigheid, moeheid en slaapstoornissen.

Als deze patiënten door een arts zorgvuldig worden nagekeken, waarbij zelfs een EEG, CT-scan of MRI-scan wordt gemaakt, worden vrijwel nooit afwijkingen gevonden. Waarschijnlijk speelt (onzichtbare) beschadiging van hoofd- en nekstructuren een rol, waardoor een stoornis ontstaat in de zenuwgeleiding tussen bepaalde centra in de hersenen (ontregelde pijncircuits).

Voor deze chronische posttraumatische hoofdpijn is echter geen specifieke behandeling voor handen. Na verloop van jaren wordt een chronische posttraumatische hoofdpijn gelukkig meestal geleidelijk minder.
Laat je zeker nog eens goed onderzoeken door een andere neuroloog. Wat de ene niet ziet, ziet de andere soms wel. Sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Laat je door je huisarts doorverwijzen naar een neuroloog. Lijkt me belangrijk genoeg om dit snel te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik denk dat dat wel meespeelt, een andere neuroloog laten kijken, je hebt recht op second opinion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Post traumatische klachten heet dat. Niet te verwarren met ptss, dat is met stress na een trauma (ongeval)
Klachten ná een obgeval konen niet zelden voor. Post-dystrofie, etc.
Je kunt er eerst op googlen maar even naar de dok zou ik ook maar doen. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je bloed ook gecontroleerd op een evt te laag B12? Dat zou precies deze klachten kunnen veroorzaken. Verder zou het ook een whiplash kunnen zijn dat is niet (altijd) op röntgen of MRI te zien.
Hopelijk word eea snel duidelijk en knap je snel op.