als je veel chocolade hagelslag eet per dag.kan je dan ?? hoofdpijn ?? krijgen door te veel aan chocola te eten

ik eet zins kort elke dag choco hagelslag maar heb bij tijden ook hoofdpijn.maar het valt me op dat als ik hoofdpijn heb er ook buien actief zijn in nl met onweer of het zijn hele flinke buien kan het mischien daar mee te maken hebben alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (7)

Ja dat kan, vooral als je niet goed tegen chocolade kan.

Toegevoegd na 59 seconden:
Mijn moeder heeft dit namelijk ook, wanneer zij zuivel eet, melk, yoghurt, vla en zelfs chocolade dan krijgt ze hoofdpijn. Probeer iets anders op je brood te doen wat je ook lekker vind, wanneer dit niet helpt dan ligt het waarschijnlijk niet aan de chocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt idd.... door veel chocolade kan je hoofdpijn krijgen.

In chocolade zit wel tyramine, dit is een amine dat een indirecte rol speelt in het stimuleren van het sympatisch hersenstelsel. Deze stof wordt normaal zonder problemen afgebroken in het lichaam door een enzym, de monoamineoxidaze. (Een enzym is een eiwitachtige stof die in levende cellen verschillende scheikundig reacties doet verlopen) Wanneer die of de isomeren hiervan ontoereikend zijn of geremd worden, kan de opgestapelde tyramine er de oorzaak van zijn dat de vaatactieve substanties vrijkomen en die kunnen dan een onverwachte migraine veroorzaken. Dergelijke vormen van migraine komen zelden voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weersomslagen kunnen heel goed een oorzaak zijn van je hoofdpijn. Maar ook te veel chocolade kan een reden zijn om hoofdpijn te krijgen. Dat is bij iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA dat kan omdat je suikerspiegel te hoog wordt en daardoor krijg je hoofdpijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel onwaarschijnlijk dat je die hoofdpijn hebt omdat je veel chocola eet. In chocola zit een stofje, tyramine, dat bij heel weinig mensen op kan stapelen doordat ze het niet kunnen verteren, en die kunnen daardoor migraine krijgen (dat is een kloppende hoofdpijn aan één kant van het hoofd).

het weer kan, bij een extreme weersverandering, er ook voor zorgen dat je hoofdpijn krijgt. Als het regent, is er een lagedrukgebied boven je. Maar de druk moet in één keer van heel hoog naar heel laag schieten, wil je echt merken dat er een drukverandering is en hoofdpijn krijgen.

Het kan zijn dat je te weinig water drinkt, en dat je daarom hoofdpijn krijgt. probeer een tijdje minstens 2 liter water te drinken. Verander verder niets aan je eetpatroon. Als het na een week nog niet over is, zou ik eens naar de huisarts gaan.

in de bron hieronder staan een aantal stellingen over chocola en of dat waar is of niet. Daar staat jouw vraag ook bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nogmaals, bij heel weinig mensen komt dat soort hoofdpijn voor (door de tyramine). Als het inderdaad komt door de chocola, dan komt het door de hoeveelheid suiker die in de hagelslag zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De conclusie over de relatie voedsel-migraine is deze: migraine kan in sommige gevallen bij sommige patiënten uitgelokt worden door sommige bestanddelen die in bepaald voedsel voorkomen. De nadruk moet liggen op sommige.

Met andere woorden: voedsel als uitlokker is uitermate zeldzaam. Het is volstrekt zinloos om allerlei diëten te gaan volgen.

Aldus een neuroloog. Maar chocolade staat hoog op de lijst van 'veronderstelde' uitlokkende factoren. Het is absoluut onbewezen dat die relatie bestaat.

Maar voor jezelf is dat het beste uit te zoeken door een flinke poos te stoppen met alle chocola.

Er zijn veel mensen "weergevoelig".

Recent onderzoek van een aantal prominente Amerikaanse medici heeft uitgewezen dat ruim de helft van alle hoofdpijnpatiënten bij verandering van weer een hoofdpijnaanval krijgt. Er zijn zelfs patiënten die al hoofdpijn krijgen als er een raam openstaat. Volgens de artsen komt dat doordat het zenuwstelsel zich niet kan aanpassen aan snelle weersveranderingen.

Advies van medici:
houd een maand lang een hoofdpijndagboek bij waarin je elke hoofdpijnaanval noteert, en schrijf er het type weer bij. Ga ermee naar je huisarts en overleg wat je verder aan je hoofdpijn kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans lijkt me groter dat het aan het weer ligt. Dan daalt de luchtdruk, en als je daar gevoelig voor bent, kan dat flinke hoofdpijn opleveren.