Geneest een ontstoken teen desondanks een ingegroeide teen nagel?

Sorry voor al deze vragen over mijn ontstoken teen maar na uren voorzichtig proberen lukt het me maar niet om de ingegroeide teen nagel weg te halen en ook al is het nu maar een kleine ontsteking en de ingegroeide teen nagel niet zo groot ik ben doodsbang om naar de dokter te gaan voor een operatie als het erger word.

Ik had nog één laatste vraag.
Ik zit nu in een sodabadje en koop morgen nagelweker en trekzalf. Maar zal mijn ontsteking genezen ondanks de ingegroeide teen nagel die er zit? Oh en hoort een sodabadje te prikken? want op een manier lijkt het me logisch dat de ontsteking open moet zijn en moet prikken als het desinfecteert.

Heel erg bedankt voor alle goede antwoorden. Ik zal in de toekomst ook mijn best doen om vragen te beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.8K

Het beste antwoord

Ik heb momenteel precies hetzelfde. Ik ben in tegenstelling tot jou wel naar de huisarts gegaan. Wat hij zei komt ongeveer neer op het volgende.
Als je je nagels te kort en "bol" afknipt, gaat de hoek van de nagel onder je vel tegen het vel aandrukken en dit gaat pijn doen, en zo eventueel ontsteken. Hiervoor zijn twee oplossingen, namelijk;

1. Gaat vanzelf over als je je nagel een tijdje niet knipt (of op een andere manier korter maakt), dan groeit het hoekje vanzelf uit je teen.

2. Een kleine ingreep, met twee verdovingen, dan wordt er een stukje van je nagel af gehaald (aan de zijkant) zodat dit niet meer drukt.

Ik ben nu druk aan het wachten tot mijn nagels lang genoeg zijn. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou als ik jou was toch naar de huisarts gaan. Je ontsteking kan wel weggaan met een soda badje alleen zal snel weer gaan ontsteken als je nagel nog steeds ingegroeid is. Bij de huisarts kunnen ze je teen verdoven en je nagel eruit knippen. De prik is wel even vervelend maat lijkt me een stuk beter dan steeds ontstekingen. Suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog even voor je gezocht, en hier komt een lotgenoot aan het woord:

Preventief: je nagels recht afknippen, niet rond.
Als je het hebt, weken in soda, en na die tijd proberen een heel dun rolletje watten (dikte 2 mm ofzo) onder het hoekje te wurmen (moet er wel aan beide zijden uitsteken). Dagelijks vervangen!
Tenslotte met een nagelvijl de bovenkant van je nagel heel dun vijlen in het midden, zodat je nagel wat meer kan buigen. In combinatie met de watjes komen de hoeken dan wel weer omhoog.
Als je echt continu veel pijn eraan krijgt, of je teen wordt dik, moet je wel naar de HA gaan, niet meer doorprutsen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook kijken of de pedicure er wat mee kan.
Ik ben zelf twee keer (met dezelfde teen) naar het ziekenhuis geweest.
Heb er nu geen last meer van.
Er is een stukje nagel weg geknipt en dat stukje nagelbed is dood gemaakt.
Dit ziet er +/_ een half jaar een beetje raar uit maar dan is het weer toonbaar en je hebt geen pijn meer.
Wat die verdoving betreft: Je vraagt iemand die je hand(en) vast houd. Kan je knijpen. Maar over iets anders praten (tijdens het prikken) lijdt ook af. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier het antwoord van een pedicure, ga ajb naar een huisarts, in feite mogen pedicures een ontstoken teen niet behandelen. Je kan nog beter in biotex gaan zitten omdat soda de huid enorm uitdroogt. Je huid heeft een week nodig om te herstellen na een sodabadje. En knip je nagels recht af en zeker niet te kort dit vergroot ook het risico op ingroeien. En vind je het moeilijk om zelf je nagels te knippen ga dan naar een pedicure! Ik weet niet of je er vaker last van hebt, zoja misschien kan de pedicure dan een nagelbeugel plaatsen, maar vaak is een stukje copoline al voldoende. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik ook gewoon naar de huisarts gaan. De verdoving is even vervelend, maar dan ben je er ook meteen van af. Ik heb het ook gehad en ik durfde ook niet totdat ik pijn kreeg bij het lopen. Dit is voor mij een jaar geleden en heb nooit meer last van mijn teen meer gehad Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zolang dat stukje nagel erin zit en jij maar blijft proberen dit eruit te krijgen zal het niet uit zichzelf genezen.

Ik zal het ook nog eens typen:
"Ga naar je huisarts"