Kan een ingegroeide teennagel het helen van een ontstoken teen tegenhouden?

Ik heb een stukje teennagel dat is ingegroeid, ik zeg stukje omdat dat normale stuk is afgeknipt van de rest, het zit dus zeg maar als een hele kleine aparte nagel in mijn teen ingegroeid. Mijn teen is een klein beetje ontstoken en als die ontsteking er niet was zou ik die nagel makkelijk weg kunnen halen.

Mijn vraag; Ik neem voor nu maar even aan dat de ontstoken teen komt door die ingegroeide teennagel (want ik knip ook heel vaak de randen weg uit verveling wat op bloeden neer kan komen. ja, raar) dus kan deze ingegroeide teennagel het helen van de ontstokenheid tegengaan? Ik ben vandaag begonnen met soda badjes en hoop dat de ontsteking weg gaat zodat ik gelijk die ingegroeide nagel weg kan halen.

Zoals ik zei is het allemaal wel best minimaal, Ik probeerde eerder al mijn eigen kleine ''operatie'' uit te voeren en het is niet extreem opgezwollen, er ligt ook geen laag pus op of zoiets. Het is alleen wat dik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Net als Burbuja vermoed ik ook dat je stukje ingegroeide nagel de oorzaak is van de beginnende ontsteking.
Als ik last heb van pijnlijke ingegroeide hoekjes van mijn teennagels dan ga ik met mijn voet in een badje met Biotex groen en ik gebruik Gehwol Nagelweker. Als je nagel dan zacht is dan kun je hem makkelijker omhoog wippen en afknippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! Ik heb dit als beste antwoord gekozen omdat Gehwol Nagelweker het enige was waar ik nooit van gehoord heb. Ik ga het morgen gelijk kopen en dan hopen dat het werkt.

Andere antwoorden (3)

Uit jouw verhaal maak ik op dat het stukje nagel de reden is van de ontsteking van je teen. Lukt het je nou niet om het stukje zelf te verwijderen, dan is het raadzaam even langs de huisarts te gaan die het er gemakkelijk voor je uit kan halen met de juiste instrumenten.
Ga in ieder geval niet te veel zelf peuteren en prieken (zelfs niet uit verveling), want dan bestaat de kans dat de ontsteking alleen maar erger wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer die ingegroeide nagel eruit ta halen en ga in een bak met badedas of soda zitten zodat de wondtroep eruit komt.Daarna een beetje trekzalf erop met een gaasje.
Als je er veel last van hebt ga eens naar de podoloog en vraag of die beugeltjes wil plaatsen zodat de nagel over je huid wordt heen getrokken en niet meer ingroeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee keer een ingegroeide nagel gehad. Dit werd weggehaald, nadat alles ontstoken was, bij de huisarts. Na een tijdje naar de pedicure gegaan en die had er een stukje van een watje onder gedaan. Nu, 5 jaar later, doe ik steeds een stukje wat eronder en heb ik er geen last meer van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een watje eronder doet dan groeit je nagel ook niet meer in en kan je teen helen. Wanneer je je nagel verder laat ingroeien wordt dit alleen maar erger en moet je het laten verwijderen in het zieken huis of bij de huisarts. In dit geval moet of je hele nagel eraf of een deel van je nagel.. Dit is best pijnlijk, maar een ontsteking doet ook enorm veel pijn.. Probeer dit te voorkomen. In soda weken werkt ook goed.