hoe en wanneer neem je 't best het geneesmiddel "alendronate" in?

ik sta twijfelachtig tegenover de inname van dit geneesmiddel. Is dit echt nodig bij het gebruik van een ontkalkingswerende vitamine zoals "Steovit" ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je dit middel door een arts voorgeschreven hebt gekregen en hoe en wanneer je het 't beste in kan nemen staat wel in de bijsluiter als het goed is?
De mensen op mijn werk (verpleeghuis) slikken het 1 maal per week op een vaste dag, 's morgens. Het is belangrijk dat het middel vlak na inname niet in de slokdarm terug kan komen, dus geadviseerd wordt om minimaal een half uur na inname rechtop te blijven (zitten, of staan, in ieder geval niet liggen) en ook een half uur te wachten met ontbijten. Je neemt het in met een glas water op de nuchtere maag.
Het wordt voorgeschreven bij Osteoporose.
Steovit ken ik niet, dus weet niet of je het daar naast moet (of mag) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steovit moet ik voor het slapengaan innemen en alendronate na het opstaan. indien ik direct na de inname van Alendronate iets mocht eten, dan wordt de werking van dit geneesmiddel geneutraliseerd, maar hoe kan dat ? Het ene neem ik in voor het slapengaan en het ander bij het opstaan, hoe kan het ene het ander beïnvloeden ? en wanneer je dan nog enkel kraanwater mag gebruiken om dit pilletje te slikken,...

Andere antwoorden (1)

Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat beide geneesmiddelen worden voorgeschreven bij osteoporose.

Voor de samenhang van beide geneesmiddelen betreffende de inname heb ik iets ontdekt op een Belgisch forum wellicht dat je er wat aan hebt.

wie weet het verschil dat tussen lumbale osteoporose en
femorale osteoporose is; zou graag wten wat dit verschil is,heb ze allebei,volge,s de gegevens op papier dat ik naar ziekenkas moet doen, om een medikament te krijgen.
moet al steovit 1000mg d3 innemen iedere dag
en nu ook FOSAVANCE alendronaat 70 mg +2800IE colecalciferol
kortweg FOSAVANCE dit eenmaal per week nuchter.dit medikament moet aangevraagd zijn.
weten jullie daar meer over?
en bestaat daar ook een vereniging van zoals voor diabeten heb dit ook.
nog vele groetjes krakje
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb vorig jaar een infuus tegen osteoporose gekregen, maar ik was er een ganse week paardenslecht van.
dus heb ik dit jaar maar de raad van de androloog opgevolgd. het betrof het infuus "Acclasta", dit was voldoende voor een volledig jaar zei de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb vorig jaar een infuus tegen osteoporose gekregen, maar ik was er een ganse week paardenslecht van.
dus heb ik dit jaar maar de raad van de androloog opgevolgd. het betrof het infuus "Acclasta", dit was voldoende voor een volledig jaar zei de huisarts