kun je een enge ziekte krijgen van het tekenen op je lichaam?

Ik heb van een vriendin gehoord dat je kanker kunt krijgen van op je huid tekenen klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kanker denk ik niet. Ik hoorde zelf iets over bloedvergiftiging. Maar weet niet of het waar is.

Antwoorden (1)

Nee hoor, de huidige wetgeving verbiedt dat er in stiften en pennen dusdanige stoffen zitten die de gezondheid kunnen benadelen. Ook niet als het op de huid komt.

In de jaren 50 en 60 bevatte verf en inkt nog lood. Dat is wel schadelijk maar is allang van de markt gehaald.
Je kan zelfs op een stift of pen sabbelen. Je krijgt er enkel een gekleurde bek van. ;-)