Wat helpt goed tegen puistjes?

Ik doe veel krachtoefeningen, daarna eet ik altijd kwark voor spierherstel. Van de eiwitten krijg ik puistjes, maar wat valt hier tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik zweer bij dit spul... teminste, bij mij werkt het super! elke dag even goed inwrijven op een vochtig gezicht, afspoelen, klaar! paar minuutjes werk ;) en je bent meteen wakker daarna

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga naar de huisarts,
ik heb er ook last van, en ik heb een soort van antibiotica gekregen wat je op je gezicht moet smeren, en het werkt echt super!! je kan het alleen op recept van de huisarts krijgen, dus je moet er wel even langs gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goedkoopste en wat bij mij al jarig goed werkt is Tandpasta op de puistje te doen.
Ik was s avonds altijd me gezicht goed en dan op me puistjes doe ik dan aan klein dotje tandpasta.
Hierdoor droogt de puistje op en gaat hij bij mij na 2/3 dagen weg!

Hoop dat je hier wat aan heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zinkzalf echt waar.

Toegevoegd na 18 minuten:
tea tree olie helpt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke avond je gezicht goed wassen !
Niet alleen onder de douche !
Maar met make-up remover op een watje .
Ookal heb je geen make up op & was je je gezicht goed onder de douche. Het zal je verbazen wat er nog voor viezigheid van je gezicht komt na het douche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier een heel aantal bruikbare tips voor je;

■Smeer er tandpasta op, bijvoorbeeld voordat je naar bed gaat en ‘s morgens is hij ingedroogd.
■Zonlicht heeft meestal een gunstig effect op acne. Het ultraviolette licht dat van de zonnestraling afkomstig is, zorgt er namelijk voor dat de uitvoergangen van de talgklieren beter openblijven. Verder maakt het de talg wat dunner, waardoor deze minder stagneert in het follikelkanaal, en werkt het bacterieremmend.
■Smeer voor het slapen gaan zinkzalf op de pukkel en de volgende dag is het uitgedroogd.
■Voor puistjes is het belangrijk om ze schoon/bacterie vrij te houden. Ga er met een klein beetje alcohol over (bijv. ecinacea force op keukenrolpapier) en maak daar je puistjes/gezicht mee schoon.
■Koop bij de drogist biergist tabletten, want deze werken bloedzuiverend, helpt daarom ook bij wratten.
■Jeugdpuistjes: Zodra je puistje op ziet komen dan dep je er een druppel echinaforce op. Liefst paar maal per dag. Inlaten drogen en het puistje komt niet eens meer op.
■Maizena met water mengen en dit op de puistjes smeren even laten intrekken en daarna met lauw water afspoelen en dit een paar dagen herhalen.
■De gel van aloë-vera plant diverse keren per dag over de puist(en) wrijven, let wel op kleding, aloë geeft blijvende vlekken, maar helpt fantastisch tegen puistjes!
■Doe voor het slapen gaan wat trekzalf op je puistje, dan is ie de volgende dag super rijp en zo dus direct weg zonder grote wonden te krijgen doordat je er te vroeg aan gaat zitten.
■Tea-tree olie helpt ook erg goed tegen puistjes. Je gezicht goed reinigen en dan die olie op je puistje doen.
■Bij last van puistjes was dan regelmatig je handen met zeep want de grootste bron van bacterieen zijn je handen en zonder dat je het weet zit je veel aan je gezicht.
■Benzac. Voor het naar bed gaan een op het puistje en de dag erna is er al bijna niets meer van te zien. In verschillende doseringen te krijgen, maar de minst sterke is waarschijnlijk al goed genoeg.

Denk eraan ook gezond te eten en veel (water) te drinken.
Zo moet het toch lukken lijkt mij.
Heel veel succes ermee!