Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb iets met mijn Grote teen, als ik hem beweeg dan knakt hij een beetje als ik er kracht op zet dan hoor je een harde knak.?

Ik ben er achter gekomen dat het hallux rigidus heet, maar dat is volgens alle informatie de stukje bot boven je teen die kraakt? ik heb hem daaronder dat middelste stukje van je teen, (bij je vinger heb je een knokkel dat is: hallux rigidus maar dat van mij zit onder de knokkel) ik hoop dat je het begrijpt. maar als ik hem zelf beweeg knakt het, als ik er kracht op zet en hem beweeg dan hoor je echt een harde knak? ik heb nergens pijn ofzo? lopen gaat prima.

Weet iemand wat ik hier mee moet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heb ik ook, is niks raars. Precies hetzelfde wanneer je andere gewrichten laat knakken. Ik kan het ook met alleen maar buigen van mijn duim bijvoorbeeld en zo zijn er veel meer andere voorbeelden. Zou het alleen niet te vaak doen want je gewrichten slijten er wel sneller van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100