Hoe kan ik artrose in mijn onderrug het beste behandelen?

Ik heb een MRI gehad en daar is uitgekomen dat ik behoorlijke artrose heb onder in mijn rug. Ik moet naar een fysio om de boel los te maken, maar weet niet precies welke ik moet nemen. Ik ben in Frankrijk en dus word de keuze wat moeilijker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom denk je dat wij hier in NL een fysio in Frankrijk voor jou kunnen uitzoeken? Dat kun je toch echt beter DAAR vragen aan je arts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft eigenlijk antwoord op mijn verdere uitleg, maar mijn vraag is anders.
Ik hoopte dat iemand met dezelfde problemen een tip kon geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf artrose, niet in de rug, maar in mijn heupen. Heb veel fysio gehad en heb jaren fysiofitness gedaan. Dat helpt om het gewricht soepel te houden. In mijn antwoord geef ik je info en tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel.

Het beste antwoord

Artrose is vorm van reuma. Het is een reumatische aandoening
Het reumafonds doet al een jaar of 8 onderzoek naar artrose, in heupen en knieën. Ik heb zelf l jaren artrose in mijn heupen en doe mee aan dat onderzoek.
Het wordt gewrichtsslijtage genoemd, maar het is geen slijtage maar afbraak van het kraakbeen. Slijtage suggereert dat het komt door bewegen, en dat is niet zo. De oorzaak is nog steeds onbekend. Dit ter informatie.

Door bewegen houd je het gewricht soepel. Bovendien gaat het botontkalking tegen. Het reumafonds adviseert de volgende sporten: Fietsen, zwemmen, wandelen, yoga en Nordic Walking Rustig bewegen, niets forceren.
Zoek verder een fysiotherapeut die je kan adviseren over goede oefeningen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/artrose/new-folder-3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dat elke situatie anders is en dat het probleem heel persoonlijk is, maar aan dit antwoord heb ik iets.

Andere antwoorden (3)

Misschien kun je het beste gewoon aan een arts daar vragen waar je naartoe moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent doorverwezen door een arts om die MRI scan te laten nemen. Misschien kan je daar raad vragen welke fysiotherapeut het beste zou zijn voor jouw behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook alvast beginnen met Glucosamine/Chondroitine,dit is een middel tegen Artrose waardoor je gewrichten weer wat soepeler worden.
Hier is het gewoon via het Kruidvat of Etos te koop,maar ik weet niet hoe het in Frankrijk heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De werking van Glucosamine is niet bewezen. De resultaten zijn zeer wisselend.
Ik zou dit niet zomaar iemand aanraden. http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/glucosamine.aspx?mId=10698&rId=1006
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen die ik ken hebben er baat bij en het helpt ook bij dieren.[eigen ervaring]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn orthopeed vertelde me dat als er na 3-4 maanden geen verbetering te merken is, het hoogstwaarschijnlijk niet zal gaan helpen. Het is niet voor iedereen een hulpmiddel. Maar bedankt voor jullie reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria, De resultaten zijn wisselend. Bij de een helpt het wel en de ander merkt er niets van. Wel fijn dat jou ervaringen positief zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het Bessy,zo gaat het meerdere medicijnen of supplementen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nergens geschreven dat het een smeerseltje is en over het placebo effect ben ik het niet met je eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jornn: Glucosamine is geen smeerseltje maar het zijn pillen.