Kan je over flauwvallen bij bloed heengroeien?

Ik wil heel graag verloskundige worden, maar flauwvallen is voor mij een belemmering. Als ik meerdere keren bloed heb gezien, groei ik dan over flauwvallen heen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Jahoor, je kunt prima over je geobsedeerdheid voor bloed heengroeien. Het scheelt heel veel of je iets te doen hebt, een taak te verrichten hebt als je met bloed geconfronteerd wordt. Op die manier ben ik er langzamerhand aan gewend geraakt, want het was mijn grootste hobby ook niet. Ik vond het helemaal niks toen ik tijdens mijn A-opleiding naar de OK moest maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er een geweldige tijd heb gehad. Nu verkeer ik in het stadium dat ik bloed dat ik niet kan zien, bijvoorbeeld bij inwendige bloedingen bij trauma's en door andere oorzaken, enger vind dan zichtbaar bloed. Dat laatste ziet er meestal veel spectaculairder uit dan het in werkelijkheid is.

Laat je niet door je angst ontmoedigen. Grote kans dat het wel goed komt. Ongevoelige mensen hebben doorgaans ook niets op met hun medemensen, dus een zekere fijngevoeligheid vind ik juist een pré als je iets in de gezondheidszorg wilt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg goed antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Herbalrebal: Dankjewel. Als je regelmatig en letterlijk bloed hebt opgedweild, waaronder dat van collega's, dan kijk je iets anders aan tegen een druppeltje. Maar niet met minder respect, kan ik je verzekeren.

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, er zijn veel studenten die flauw vielen met het zien van bloed. Als je het een paar keer hebt gezien, wen je eraan en val je niet meer flauw.

Toegevoegd na 18 minuten:
Je groeit er dus niet spontaan overheen. Je moet het echt een paar keer zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En anders heeft de patiënt ook wat te lachen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer eens wat anders dan cliniclowns:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh....een min. Terwijl ik het zelf heb meegemaakt.
Bij onderzoeken is gebleken dat rond het 15e levensjaar de frequentie van flauwvallen het hoogste is.
Gelukkig verbetert het bij de meeste mensen in de loop van de tijd. Een deel van deze mensen heeft het gevoel het flauwvallen meer onder controle te krijgen.
Dus het is heel goed mogelijk dat je er overheen groeit als je meerdere keren bloed hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je werk wordt ben je op andere dingen gefocust dan alleen maar bloed. Dus dat zal zeker helpen.
Ik denk dat het hetzelfde is als wanneer je eraan denkt dat je in je vinger moet snijden, rillingen krijg je ervan. maar als het per ongeluk gebeurt pak je een pleister en klaar

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow misschien slecht voorbeeld voor jou, had ik beter injectienaald kunnen noemen
12 jaar geleden
Als je dus verloskundige wilt worden zul je meestal een hoop bloed zien vloeien. Je kunt er zeker overheen groeien dmv te deken dat het bloedverlies door een bevalling komt, dus eigenlijk je verstand op o zetten want je bent met je beroep bezig.Een andere aanrader van mij is om te kijken of je wel geschikt bent voor dit beroep.
Sterkte en succes!!!!

Toegevoegd na 17 minuten:
Ja dat bedoel ik of je er wel geschikt voor bent.

Toegevoegd na 22 uur:
Dus je bent toegelaten. Nu zoals ik al eerder zei knop om en je leert er vanzelf mee omgaan.Zet die angst voor het flauwvallen om in een positief iets dan kom jij er wel, ben ik van overtuigd hoor...Succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het me niet laten belemmeren door de angst voor bloed en flauwvallen.Als je eenmaal de opleiding volgt en precies weet wat je moet doen,echt met je vak bezig bent,dan ben je op andere dingen gefocust.
Ik zou er gewoon voor gaan als ik jouw was.