Hoe komt het dat je migraine kan krijgen van anticonseptie en met welk anticonseptie m.u.v. geheel heeft hier minder last van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Met alle mechanische anticonceptie middelen.zal je geen migraine krijgen. B.v. condoom, spiraaltje nuvaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuvaring is geen mechanische conceptie, het geeft hormonen af! Veel minder dan orale conceptie, maar het werkt niet mechanisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat het een nieuwe benaming was voor pessarium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is best begrijpelijk, al die namen! Maar ik wilde het toch even duidelijk maken voor de vraagstelster, je antwoord is verder prima:)
Je kan migraine krijgen door hormoonschommelingen in je bloed. Met bv de pil krijg je deze, omdat je 1 keer per dag een dosis hormonen binnenkrijgt. Je kan dus mechanische anticonceptie (pil, koperspiraal) gebruiken, maar je kan ook anticonceptie met een stabiele hormoonafgifte proberen, zoals de nuvaring, mirenaspiraal of de implanon. Hierbij krijg je minder schommelingen in het hormoongehalte in je bloed. Ik heb zelf sinds ik ben overgestapt van de pil naar de implanon veel minder last van migraine.