Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe komt het dat je migraine kan krijgen van anticonseptie en met welk anticonseptie m.u.v. geheel heeft hier minder last van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met alle mechanische anticonceptie middelen.zal je geen migraine krijgen. B.v. condoom, spiraaltje nuvaring.

Je kan migraine krijgen door hormoonschommelingen in je bloed. Met bv de pil krijg je deze, omdat je 1 keer per dag een dosis hormonen binnenkrijgt. Je kan dus mechanische anticonceptie (pil, koperspiraal) gebruiken, maar je kan ook anticonceptie met een stabiele hormoonafgifte proberen, zoals de nuvaring, mirenaspiraal of de implanon. Hierbij krijg je minder schommelingen in het hormoongehalte in je bloed. Ik heb zelf sinds ik ben overgestapt van de pil naar de implanon veel minder last van migraine.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100