Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen de pijn in mijn voeten?

Sinds een week werk ik in een bakkerij, hier werk ik 9 uur per dag en dan 3 dagen in de week. Deze dagen zitten achter elkaar, dus nu op de 2e dag doen mijn voeten ontzettend pijn. Wat kan ik doen zodat ik morgen geen pijn heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
923

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk dat het meer een kwestie van wennen is,maar je zou ook van die soort klompen kunnen kopen die verpleegsters ook dragen want die schijnen echt heerlijk te zitten en lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voeten zijn dit niet gewend. Geef het wat tijd dan wordt het vanzelf minder.
Paar dingen om de pijn te verzachten:
Draag goede schoenen
Draag op je werk andere schoenen dan de schoenen die je normaal ook draagt.
Ga eventueel na het werk in een voetenbadje, daarna lekker met de benen omhoog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook maanden gehad op mijn stage in een winkel. Ik heb goeie stevige platte schoenen gekocht die goed lopen en veel met mijn voeten omhoog gezeten. Het heeft echt lang geduurd voordat ik gewend was om lang te staan. Zorg dat je genoeg rust krijgt en als je de kans hebt even gaat zitten want het is moeilijk om iets te doen aan je zere voeten te doen. Ze worden overbelast en moeten wennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je steunzolen aanmeten..
Klinkt oudbollig maar je voorkomt er problemen mee in de toekomst. Dat icm met goede stevige schoenen. En je blijft zo fit als een hoentje.
Tis wel ff wennen in het begin , maar het echt waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een kwestie van gewoon worden, ik sta 14 u per dag op mijn voeten, en dat kan inderdaad zeer pijnlijk zijn
Het beste is, geloof me, regelmatig afwisselen van schoenen.
Nog voor de pijn opkomt terug andere schoenen aandoen.
En probeer ervoor te zorgen dat je voeten het niet te warm hebben, open schoenen bijvoorbeeld, als dat kan.
ps:daktarin spray gebruik ik voor mijn voetjes, het helpt een beetje.
En je eigen voetjes masseren met een frisse gel van de apotheek.
s'morgens en s'avonds een voetbadje nemen, de warmte ontspand je voeten.
Dat verminderd de druk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding