Wat doen als je je vertilt heb ?

Ik heb me vandaag (denk ik ) vertilt . Ik ben niet gewent om dingen te tillen. Maar mijn pup is snel groot en zwaar geworden ( hoort bij het ras) maar hij mag nog geen trappen lopen dus til ik hem naar boven en beneden. Ik heb nu ontzettend pijn in mijn onder rug, Hoe ik ook zit of lig. Ook als ik iets van de salontafel voor me wil pakken dus ik een beetje naar voren leun verga ik van de pijn .
Kan het vanzelf overgaan ? Wat kan ik het beste doen nu ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (4)

Een warmte compres op je rug, als je die niet hebt evt de warme straal van de douche.
Zie link voor meer tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is belangrijk om in het begin rustig aan te doen met je rug maar stilzitten is ook verkeerd.
Pas vooral op voor draaiende bewegingen!
Als je een ligbad hebt is het nu erg goed voor de rugspieren om een heet bad te nemen.
Om in de toekomst rugklachten te voorkomen is het handig om je buikspieren te trainen want een dikke buik (slappe spieren) zorgt voor een kwetsbare holle rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel gelijk hoor en een warm bad zou heerlijk zijn bij rugklachten. Maar als het er echt goed in is geschoten kom je er never nooit meer op eigen krachten uit omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een ligbad hebt is het nu erg goed voor de rugspieren om een heet bad te nemen.
Heb je ook een staand bad? XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie adviezen, met name die buikspieroefeningen. +
paracetamol , dan wordt de pijn minder maar ga dan ook niet als krachtpatser te werk want als de paracetamol is uitgewerkt heb je meer pijn , het gaat erom dat de pijn dan minder is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warmte op de pijnlijke plek, pijnstillers en even een paar dagen rustig aan doen. Wel voorzichtig op geleide van de pijn in beweging blijven en regelmatig van houding veranderen. Als de pijn blijft aanhouden even langs de Huisarts of Fysio.