Gordelroos?

Hallo mensen,

Ik heb de laatste weken last van waarschijnlijk gordelroos.
Het begon met een rood plekje met bultjes erop, wat enorm jeukte. Paar dagen later werden het blaasjes, en nu steekt het enorm, en het doet enorm pijn. Ik heb er nu een pleister op zitten met jodium erop, morgen ga ik ermee naar de huisarts.
Is het slim er een pleister op te doen, of kun je dat beter niet doen.
En is het zeker dat dit gordelroos is?
Ben trouwens pas 14 jaar.

Bedankt alvast!

Toegevoegd na 10 minuten:
Ben trouwens een jongen.
Volgens mij kwam dit juist vaker voor bij meisjes, als ik me niet vergis.

Ik heb een pleister op omdat ik dacht dat het redelijk besmettelijk was, qua pijn verschilt het niet of het met of zonder een pleister is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem een veiligheids roosje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet trouwens wel even melden dat ik een jongen ben. Want volgens mij komt dit vaker voor bij vrouwen, als ik me niet vergis. Bedankt voor de reacties!

Het beste antwoord

Als de plekken op één helft van het lichaam zitten, dus of links, of rechts, dan kan het gordelroos zijn. Maar de enige die je iets met zekerheid kan zeggen is je huisarts. Dus even tot morgen afwachten. Ik hoop dat je ondanks de pijn toch nog een beetje slaapt en dat het gauw morgen is. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als die blaasjes niet open zijn hoeft er geen jodium en pleister op. Maar als je door die pleister beter slaapt lekker laten zitten. Kan geen kwaad denk ik, voor die ene nacht.
beterschap
12 jaar geleden
Gordelroos is pijnlijk, maar een pleister geeft geen verlichting. Je kunt inderdaad beter even naar je huisarts gaan en als het gordelroos is zal hij/zij je een zalfje voorschrijven waardoor het snel geneest.
Gordelroos is een herpesinfectie en hiervoor kun je diverse medicijnen krijgen: Aciclovir, famciclovir, valaciclovir.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gordelroos kan bij meisjes en jongens voorkomen.
Het is slim dat je er een pleister hebt opgedaan, want als het gordelroos is, is het heel besmettelijk. Jodium zou ik er niet meer op doen, anders ziet de dokter de huiduitslag niet goed meer.