Ik heb brandende ogen-lekkende neus-vermoeidheid-opgezwollen oogleden- pijnlijke neus- jeukende ogen.

Ik heb hier niet eerder last van gehad dus volgens mij is het geen allergie wat dan wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Kan van alles zijn. Hooikoorts, een beginnende allergie, griep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt als allergie.

Dat je het nog niet eerder gehad hebt, wil helemaal niet zeggen dat het geen allergie kan zijn. Allergie kun je in de loop van je leven nog ontwikkelen.

Het kan ook een hele specifieke allergie zijn, die zich nu pas uit omdat je toevallig met een stofje in aanraking bent gekomen. Heb je iets bijzonders gedaan de afgelopen dagen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens +.
Klinkt als hooikoorts.. Dat kun je zomaar krijgen, ook al heb je de jaren daarvoor er nooit last van gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hahah "klinkt als allergie" en "klinkt als hooikoorts".. Nu ben je nog nergens :P Misschien even langs de dokter maar dan? In ieder geval sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ervaringsdeskundige herken ik dit als...hooikoorts! en het is er nu de tijd voor. het gras bloeit, de bomen boeien, het is droog en waait hard..zelfs als je maar matig allergisch bent, zijn dit wel omstandigheden waarop het los komt. bovendien kun je er ook in groeien..ikzelf kreeg pas last op mn twintigste.
ga maar even naar de huisarts voor de zekerheid om vast te stellen dat je echt allergie hebt, en haal dan wat pilletjes, los bij de apotheek of via de huisarts, bijvoorbeeld cetirizine. er zijn verschillende soorten pillen op de markt die allemaal wat verschillen maar redelijk op t zelfde neerkomen. vaak is t even proberen totdat je een pil hebt die bij jou t beste werkt.
eventueel kan je nog ene neusspray erbij gebruiken of oogdruppels, mits je geen zachte lenzen draagt. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag bij de apotheek naar "Loratadine". Bij mij helpt het.