Hartslag??

Ik heb laatst een vraag gesteld over de hartslag zattoen op de bank en hartslag was volgens mij 70 per minuut en nu zit ik ook op de bank en is het ineens 116 in een minuut??hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je hartslag kan wat verhoogd zijn als je bvb net hebt gegeten of als je iets ziet op TV of in een tijdschrift waar je je even over opwindt.

Er zijn zoveel redenen waarom je hart even wat sneller slaat.
Het beste is dat je niet steeds opnieuw je hartslag gaat controleren. Je gaat jezelf stresseren op die manier.

Ga voor controle even naar je huisarts. Als alles goed is met je, dwing jezelf dan om je hartslag niet meer om de haverklap te checken. Probeer er niet meer aan te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het feit dat je je vraag hier stelt geeft al aan dat je een beetje gestrest bent. Dit zorgt voor een hogere hartslag. Daar kan bij komen dat je misschien net gelopen hebt, net gegeten hebt, dit kan ook allemaal leiden tot een hogere hartslag. Maak je er vooral niet te druk om, hij daalt vanzelf. Zo niet, dan moet je het even in de gaten houden en als je geruststelling wilt, toch even de huisarts opzoeken (lijkt mij niet nodig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het verstandig je hartslag even te laten voor wat het is. Je kunt wel steeds je hartslag gaan meten maar als je verder nergens last van hebt laat het lekker zijn wat het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga 5 minuten op je rug liggen, op de bank, rustig in en uit ademen... meet na die 5 minuten nog eens je hartslag.

je hartslag meet je niet met je duim;) hier voel je namelijk ook je kloppingen in dus kan het zijn dat je dubbel telt.
leg 2 vingers in je nek, naast ja ademsappel en onder je kaak.

als het goed is is je hartslag dan weer gedaald. en weer rond de 70.

waarom hij nu hoger is, komt waarschijnlijk door een matige inspanning die je net hebt uitgevoerd. terug gelopen van de wc of koffie zetten, het is normaal dat je hartslag verhoogd als je niks anders doet dan stil liggen. wees gerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je symptomen van hyperventilatie hebt. Het is erg beangstigend. Mijn hartslag is op rust 100-125. Was naar de ziekenhuis geweest, maar ze hebben niks gevonden. Ik ben zelfs dagelijks duizelig, maar ik heb last van hyperventilatie dus dat is mijn reden erachter. Succes ermee en als je vol met raadsels blijft zitten, aarzel niet en ga naar de huisarts. Desnoods kan je een bezoekje brengen bij het zh. Gr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na snel bewegen gaat je hartslag omhoog, maar het kan zomaar zijn dat je net: knoflook, ui, zoute drop of een gerecht waar VEtsin inzit hebt gegeten dit zijn allemaal producten waarvan je hart sneller gaat slaan, zelf ben ik gek op knoflook en ik laat het er ook echt niet om staan maar als ik dan in bed lig gaat mijn hart behoorlijk tekeer !

Als je ongerust bent, meet het dan wat vaker op verschillende tijden, schrijf het op of anders ga je gewoon even langs de huisarts, de assistente kan je bloeddruk meteen
succes !