ik heb al maanden last van me bovenbuik bij de maag heb medicijnen en die werken maar 4 uur en krijg daarna weer heel veel pijn kan verzakking zijn?

zit me zelf in de weg en wete niet of ik moet staan of liggen
he al meerdere onderzoeken gehad en kwam niks uit ik ben nu een beetje ten einde raad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Cindy! Ik heb daar zelf ook last van, het kan komen door dat je misschien te zuur drinkt of eet, of te vet eet.. Vooral 's morgens.
Ik heb zelf ook een maagonderzoek gehad, daar is niks uitgekomen. Mijn eigen oplossing voor het probleem is afleiding zoeken, in de zin van een spelletje doen op de pc of iets dergelijks..
Wat ook goed werkt is "iets" roken... I know, i know... Maar het helpt wel echt! Stan.

Antwoorden (3)

Ik denk dat je anders even een maagonderzoek moet laten doen. Voor hetzelfde geld heb je een maagzweer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat vervelend Cindy! Ik zou toch weer terug gaan naar je huisarts en opnieuw aandacht vragen voor je probleem. Wat je ook kan proberen is hulp zoeken (en wellicht een diagnose krijgen) in het alternatieve circuit. De Chinese geneeskunde is een gedegen alternatief bijvoorbeeld. Ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de last zo lang blijft duren moet je echt terug naar de huisarts. Hij kan je misschien doorverwijzen naar een gastro-enteroloog.

Je klachten 'kunnen' komen door dyspepsie. Dat is pijn of ongemak in de bovenbuik of in de borst en wordt vaak omschreven als lucht in de maag, een vol gevoel of als een zeurende of brandende pijn.

Dyspepsie heeft veel mogelijke oorzaken. Het kunnen ernstige stoornissen zijn, bijvoorbeeld een maagzweer of maagontsteking (gastritis).
Angst kan ook dyspepsie veroorzaken, mogelijk omdat iemand die zenuwachtig is de neiging heeft om naar lucht te happen of lucht in te slikken, wat kan leiden tot uitzetting van maag.

Dus best terug naar de huisarts, niet mee blijven rondlopen.