Kan iets wat gezien is als bekkeninstabiliteit een symptoom zijn geweest van heupdysplasie?

Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik last van mijn heupen, sindsdien bleef ik er licht last van houden en erg tijdens de menstruatie. Nu is 2 dagen geleden mijn heup uit de kom geschoten.. springt af en toe een paar seconden weer terug en dan weer eruit. Ik sta dus helemaal scheef.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Heupdysplasie is een aangeboren afwijking,hierbij is het 'kommetje' waar de kop vd heup invalt te plat

Wat jij waarschijnlijk hebt is dat je heup uit de kom schiet, dit kan komen doordat je spieren die je heup op zijn plaats houden teveel zijn uitgerekt en dus niet sterk genoeg meer zijn.

Zeker langs de huisarts en misschien ook fysio om je spieren wat te trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou naar de huisarts gaan met dit. Je kan ook voor de houding te verbeteren naar een mensendiecktherapeut gaan.