Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb nu erg last van maagzuren, waardoor het lijkt alsof ik moet overgeven! ik heb 5 uur geleden 2 biertjes gehad

Het eerste waar ik aan dacht is een rennie ofzo, maar die heb ik niet! Wat is een goede optie nu? Want dit is echtt niet prettig!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb je al wat gegeten? Ik heb dat ook regelmatig... Een droge bruine boterham eten geeft je maag wat gezonds te doen en dat scheelt vaak een slok op een borrel. Veel water drinken is niet goed, zeker geen thee of koffie en al helemaal geen cola of zo. (En zéker geen alcohol :)) Een ommetje maken, gewoon even frisse lucht en wat beweging, ook voor je organen, kan ook goed helpen. Plus het is prachtweer dus wat let je.

Kaas kan de maag neutraliseren. Het is basisch.. Probeer het eens?

Melk kan ook helpen, vaak prettiger om 's avonds te drinken. En neem als je dat in de koelkast heb staan een kommetje vanillievla. En verder helpt uit eigen ervaring wel om op je linkerzij te liggen. Raar genoeg hielp dat bij mij.. Succes!

Je kunt ook gaan overgeven. Waarschijnlijk zal je je dan beter voelen. Anders kan je iets doen om de aandacht af te leiden. Want de STRESS die je nu ervaart verergert de zaak natuurlijk en zit je in een vicieuze cirkel.

yoghurt dat helpt of een schepje suiker

Een pepermuntje of muntthee helpen bij maagzuur.

Tegen misselijkheid helpt witbrood en cola.... het klinkt heel raar, maar zoute chips helpt ook. Tegen maagzuur helpt vanillevla, rennie of een stukje witkrijt eten. Melk helpt wel, maar niet zo lang....het zuur komt dan weer terug.

Gaviscon vloeibaar kan hellpen