Mijn thermometer geeft geen koorts aan, laat staan verhoging, toch voel ik mij vreselijk: ik heb het steeds warm/koud, heb alle griepverschijnselen...

Loopneus, kriebel in de neus, hoesten, waterige/droge ogen, lamlendig gevoel en benauwd. Is dit gewoon een fikse verkoudheid, is het hooikoorts of iets anders? Aan mijn thermometer kan het niet liggen, dat is er eentje die ook in ziekenhuizen gebruikt wordt en in het oor meet (en dat is een betrouwbare plek).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
56.4K

Het beste antwoord

Hooikoorts kan inderdaad ook heel goed. Je kunt je behoorlijk belabberd en ziek voelen wanneer je last van hooikoorts. Alles wat je beschrijft kunnen hooikoorts verschijnselen zijn. Je kunt hiervoor medicijnen krijgen via je huisarts, ga daar dus maar even naar toe. Het is ook mogelijk dat je toch griep hebt. Eet gezond en gevarieerd (voldoende groente en fruit), vermijd stress, neem voldoende rust en slaap, kom in beweging (nog beter, beweging in de buitenlucht),
gebruik vitamine C en A.Vogel Echinaforce druppels of
Oscillococcinum.
Drink voldoende water. Door koorts transpireer je veel en is het daarom belangrijk om het vochtgehalte in je lichaam op peil te houden. Thee, water, bouillon, alles telt, behalve koffie en alcohol.
Zodra je merkt dat de griepverschijnselen toenemen luister dan goed naar je lichaam. Neem op tijd voldoende rust. Het is niet noodzakelijk om op bed te blijven, maar vermijd wel lichamelijke inspanning.
Koel niet af. Indien je naar buiten gaat moet je je goed aanpassen aan de weersomstandigheden.
Indien de griepverschijnselen niet afnemen binnen een week of als de koorts hoog blijft, neem contact op met je (huis)arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die thermometer is goed schrijf je. En dat kan best kloppen, want bij een fikse verkoudheid hoef je helemaal geen koorts te hebben. En als je nooit hooikoorts hebt, heb je het nu ook niet. Gewoon flink verkouden dus.

Dat je het warm/koud hebt, zou ook wel eens aan het weer kunnen liggen. Het koelt 's avonds zo snel af (zelfs vorst aan de grond), en dan krijg je snel dat het met trui te warm is, en zonder trui te koud ;-)

Probeer goed te drinken (melk, water, sapje) en als je daartoe in de gelegenheid bent, lang te slapen. Evt. met een asprootje. Na een uurtje of 10 slaap, ben je vast al weer aardig opgeknapt!

Beterschap! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Ik probeer nu steeds te slapen, maar het lukt niet, ben zo benauwd. Bleh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikoorts kun je dus wel ineens hebben. Zelfs wanneer je al een vergevorderde leeftijd hebt kun je het dus nog gewoon ineens krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was in de twintig toen ik voor het eerst hooikoorts kreeg. Hondsberoerd was ik ervan.
Mesher schrijft: als je nooit hooikoorts hebt, heb je het nu ook niet.
Dat is niet helemaal waar. Je kunt hooikoorts krijgen in elke periode van je leven. De symptomen, die je beschrijft, wijzen er wel op, maar het zou evengoed inderdaad een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Door bloedonderzoek kan worden vastgesteld of je hooikoorts hebt en daar zijn medicijnen voor te krijgen, zodat je er minder last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Annepanne, op dit moment zijn veel mensen verkouden, waaronder dus jij.
Remedie: citrosan, neusspray, vicks op de slapen en borst, spoelen met zoutwater om je bijholtes leeg te krijgen (1 afgestreken eetlepel zout op 1 liter water - 2 tot 3x spuiten per neus - 3x per dag).

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan heel goed ziek zijn (verkoudheid, griep) zonder dat je het op de thermometer ziet.
Het kan dat je niet gemakkelijk koorts maakt. Maar dan zou je dat wel altijd moeten hebben.
Ik heb ooit een longontsteking gehad met maar 38° verhoging. Omdat ik zo weinig koorts had, stelde de arts in het begin zelfs een verkeerde diagnose.