Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat je soms echt misselijk kan worden van pijn?

Ik heb wel is gehad, dat ik heel erg hard mijn knie ergens tegenaan stootte, en dat ik een misselijk gevoel kreeg.
Ik heb nu last van mijn rug, en heb bij verkeerde bewegingen hele pijnlijke steken, en ik krijg dan ook een misselijk gevoel.

Hoe kan dit, terwijl datgene wat pijn doet soms niet eens in de buurt van je buik zit?

Toegevoegd na 15 minuten:
Of ben ik misschien de enige die hier last van heeft?;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor! Ik heb het ook.. Heb dagelijks pijn aan spieren en pezen en soms doet het zo'n pijn dat ik er misselijk, zelfs ziek van ben.. Je bent zeker niet de enige.. Hoe het komt kan ik je helaas niet vertellen..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stress is een van de grootste veroorzakers van maag en buikklachten. Ook bij fysieke pijn beleeft het lichaam stress, wat dus hoogstwaarschijnlijk jouw misselijkheid veroorzaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door felle pijn komt er veel adrenaline vrij in het lichaam. Daardoor gaat je hart sneller slaan, je spieren spannen zich en je bloeddruk gaat omhoog. De ademhaling gaat sneller en je begint te zweten. Sommige mensen kunnen daardoor misselijk worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding