ik voel, wanneer ik er op loop, een drukkende pijn in mijn linkervoet, meer bepaald in het bot van mijn hiel, hoe komt dit ?

wat is de oorzaak hiervan ? ik draag steunzolen in beide schoenen en in de andere hiel voel ik geen pijn !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb iets dergelijks, alleen aan beide kanten (wel rechts erger). De podotherapeut zegt dat de kuitspier te kort is en dat dit irritatie geeft aan de peesplaat onderop de hiel.
Hielspoor is echt één plekje dat zeer doet, alsof je elke stap in een punaise stapt.
Ga eens naar een podotherapeut en laat ernaar kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben ik van plan hoor ! thx

Andere antwoorden (4)

Dat kan een hielspoor zijn.
Een goede schoenmaker kan een zooltje maken wat het uitstekende bot vrij laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal ff opsnorren wat hielspoor is,
Zelf had ik vroeger ook last van me voeten,vooral bij het voetballen. Ook bij me hiel. Na de schoen eens goed beken te hebben, kwam ik erachter daar er een miniscuul klein hobbeltje in me zool zat door een klein steentje dat tussen de zool en de binnenkant van de schoen zat.

Jij geeft zelf al aan steunzolen te dragen, dus je voeten zullen er ook wel gevoeliger voor zijn net zoals de mijne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat eens nameten of je benen wel even lang zijn. Misschien is je ene been korter dan het andere (heb ik ook, dus het probleem klinkt bekend) en komt er daardoor meer druk op te staan. Een simpel inlegzooltje zou dan de oplossing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt als een hielspoor, dit komt door overbelasting (staand werk) en is een kwaal aan de onderkant van je voet dicht bij de hiel, vraag aan de podotherapeut of hij/zij zachte hielplekjes in de (nieuwe) steunzolen kan maken.
Een injectie geeft verlichting maar is niet leuk om te ondergaan.